آخرین اخبار
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
بازدید:۱۰۳
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اثرات مثبت فعالیت بدنی بر استرس و شرایط خلقی مرتبط می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) محافظت کند.
کد خبر : ۸۱۹۷۴

چرا ورزش کردن روزانه ضروری است؟!

 

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اثرات مثبت فعالیت بدنی بر استرس و شرایط خلقی مرتبط می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) محافظت کند.

 

مدیکال نیوز در مورد تاثیر ورزش بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نوشت: این مطالعه که در ژورنال کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد و توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست انجام شد، سوابق پزشکی بیش از 50000 نفر را بررسی کرد.

 

زیرمجموعه کوچک‌تری از 774 شرکت‌کننده در مطالعه نیز آزمایش‌های تصویربرداری مغزی برای کمک به اندازه‌گیری فعالیت مغز مرتبط با استرس داشتند.

 

پس از یک پیگیری متوسط 10 ساله، محققان دریافتند که 12.9٪ از شرکت کنندگان به بیماری های قلبی مبتلا شدند. خطر ابتلا به این بیماری ها در افرادی که به سطوح توصیه شده ورزش بدنی دست یافتند در مقایسه با افرادی که انجام ندادند، 23 درصد کمتر بود.

 

محققان تاکید می کنند که یک رابطه معکوس بین فعالیت بدنی و فعالیت مغز مرتبط با استرس وجود دارد: سطوح بالاتر ورزش منجر به سطوح پایین‌تر فعالیت مغز مرتبط با استرس می‌شود. افراد مبتلا به شرایط مغزی مرتبط با استرس مانند افسردگی، مزایای بسیار بیشتری از فعالیت بدنی داشتند.

 

به گفته دکتر احمد توکل، یکی از محققان و متخصص قلب در مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق در بیمارستان عمومی ماساچوست، ورزش "تقریباً دو برابر موثرتر در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی بود."

 

با این اوصاف آنها تاکید دارند ورزش روزانه برای کاهش استرس و متناسب آن کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ضروری است.

12458/ف

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها