آخرین اخبار
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
بازدید:۸۵۵
مرحله دوم سود سهام عدالت روز شنبه به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود. مبلغ سود سهام عدالت بسته به پرتفوی افراد 500 هزار تا 600 هزار تومان است.
کد خبر : ۷۸۶۴

به گزارش تجارت‌نیوز، زمان نهایی واریز سود سهام عدالت روز شنبه 27 اسفندماه اعلام شد. بر این اساس آن دسته از دارندگان سهام که آذرماه سود سهام را دریافت نکردند، حالا باید منتظر واریزی باشند.

دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت می‌کنند. کسانی که سهام 532 هزار تومانی دارند، 600 هزار تومان و آنها که سهام 452 هزار تومانی دارند، 510 هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

آن گروه از سهامداران که پرتفوی 492 هزار تومانی دارند هم سود 555 هزار تومانی دریافت می‌کنند.

چه کسانی سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنند؟

همه سهامداران در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت نمی‌توانند سود را دریافت کنند. برای دریافت سود افراد باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند. بنابراین آن گروه از دارندگان سهام عدالت که سجامی نیستند، از این مرحله جا می‌مانند.

سهامدارانی که حساب ارزی یا حساب مشترک دارند هم نمی‌توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند. کسانی که حساب بانکی راکد دارند هم از دریافت سود سهام عدالت جا می‌مانند.

البته برخی از دارندگان سهام می‌گویند در هیچ کدام از این گروه‌ها قرار نمی‌گیرند، اما همچنان مشمول دریافت سود سهام عدالت نشده‌اند.

کسانی که سهام عدالت نگرفته‌اند

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند بارها برای دریافت سهام عدالت و سود آن اقدام کرده‌اند اما مشمول نشده‌اند. در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان را می‌خوانید.

«من سود سهام می‌گرفتم ولی نمیدونم چرا یک ساله به حسابم چیزی واریز نمیشه. پیگیری کردم گفتن بعضی مواقع اینجوری میشه بعد خودبه خود درست میشه!»

«چرا می‌گویید اونایی که یک میلیونی هستن یک میلیون وخورده‌ای سود میگیرن؟ در صورتی‌که همچین چیزی نیست. ما الان یک میلیونی هستیم، فقط چهارصد یا پونصد تومان واریز می‌کنند.»

«واقعا این چه عدالتیه. کسانی که همه چی دارن سهام عدالت بهشون تعلق گرفته. ما که خونواده ۴ نفره هستیم، مساجریم، یه ماشین نداریم. با دو تا بچه کوچیک هیچ سهامی بهمون تعلق نگرفته. چند بار هم ثبت‌نام کردیم، خبری نشده.»

افزایش تورم، ثابت ماندن سود سهام عدالت

برخی هم مبلغ سود سهام عدالت را با تورم مقایسه می‌کنند. آنها می‌گویند در شرایط فعلی اقتصادی و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها سود سهام عدالت باید بیشتر باشد. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید.

«چرا همه چیز توی مملکت ما سه چهار برابر شده، ولی سود سهام کمتر شده؟ برعکسه.»

«پارسال 500 هزار تومان بود، امسال هم با این تورم ۵۰۰ ؟!»

«510 هزار تومان پوله؟ به خاطر عید و رمضان حداقل نفری یک میلیون تومان می‌دادند. 500 هزار تومان پول یک کیسه برنج نمیشه.»

«خواهشا این شب عیدی به ما کارگران ساختمانی عیدی بدهند تا شرمنده خانواده نشویم. به خدا نان شب نداریم. کار هم خیلی کم شده. به خاطر گرانی‌های سرسام‌آور.»

سود سهام عدالت اسفند 1401
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهام عدالت روز شنبه، 27 اسفند ماه به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

تکلیف سهام عدالت متوفیان چیست؟

برخی از دارندگان سهام عدالت در سال‌های اخیر فوت شده‌اند. حالا سهام آنها سهم وراث است. «سهام عدالت متوفیان هم خواهشاً بریزید»، «سهام فوتی‌ها را بدون دردسر دراختیار وارثان قرار دهید و سودشان را پرداخت کنید.» اینها بخشی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز است که به دنبال دریافت سهام عدالت متوفیان هستند.

اخیرا مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سهام متوفیان گفت: «وراث باید گواهی انحصار ورثه را ارائه کنند تا انتقال بر اساس سهمی که مشخص شده صورت بگیرد.» (ایسنا)

به گفته او در سامانه، درصد هر وارث مشخص می‌شود و انتقال قهری به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. ساختار تغییر پیدا کرده و زیرساخت فنی آن درحال آماده شدن است.

آنطور که عشقی گفته بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در سال‌های اخیر فوت کرده‌اند و حالا سهامشان باید تعیین تکلیف شود.

چرا کسی صدای ما را نمی‌شنود؟

برخی از مخاطبان به اولویت‌بندی افراد برای دریافت سهام عدالت انتقاد کرده‌اند. قرار است به 3.5 میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت تعلق بگیرد.

بر اساس تصمیم اعضای شورای عالی اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مشمولان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و سه دهک اول ایثارگران در اولویت دریافت سهام قرار دارند. در ادامه برخی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را در این مورد می‌خوانید.

«چرا کسی پاسخگو نیست. چندین ساله یه عده سهام می‌گیرند یه عده هم هیچی. تکلیف مردم رو مشخص کنید. جدیدا هم که گفتند به افرادی که تحت پوشش کمیته و بهزیستی هستند و جامانده هستند تعلق می‌گیره. پس تکلیف ما چی میشه که تحت پوشش نهادی نیستیم، ولی کارگر بدبخت آواره‌، بی‌خونه و بی‌ماشین هستیم. چرا کسی صدای ما رو نمی‌شنوه؟»

«من هم سهام عدالت ندارم. دوتا بچه‌هام هم ندارند. نه ماشین، نه خانه و نه کار. این چه عدالتی است. همیشه کمیته و ایثارگران سهم‌دار میشن.»

«ما جزو جاماندگان سهام عدالت هستیم. اصلا ثبت‌نام نکردیم. هر وقت رفتیم گفتن سایت‌ها بسته است. ما جزو قشر فقیر جامعه هستیم. کسانی رو سراغ دارم با کلی سرمایه هم سهام می‌گیرد.»

«به فکر ما بدون سهام و کارگر باشین. حداقل دم عیید یک عیدی باید تعلق می‌گرفت.»

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها