آخرین اخبار
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
بازدید:۵۸۰
صد آنلاین |  ایالت تگزاس یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ایالت‌های آمریکا است که به‌عنوان یکی از مراکز اقتصادی مهم در ایالات متحده شناخته می‌شود. با صنایع نفت و گاز، کشاورزی، صنعت خودروسازی و فناوری اطلاعات، تگزاس از منابع طبیعی و ظرفیت‌های صنعتی بسیار غنی برخوردار است.
کد خبر : ۶۷۹۶۰

به گزارش صد آنلاین ، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا با صادر کردن یک اولتیماتوم از فرماندار تگزاس خواسته است که کنترل مناطق مرزی را که به یک مناقشه پرخطر بین ایالت تگزاس و دولت فدرال تبدیل شده به نیرو‌های مرزی امریکا واگذار کند؛ اولتیماتومی که در صورت سرپیچی تگزاسی‌ها از آن، می‌تواند به یک مناقشه ملی کم‌سابقه در امریکا تبدیل شود.

 

 

 

به گزارش «جوان»، مناقشه بین گارد ملی تگزاس با دولت فدرال درباره کنترل بر خط مرزی با مکزیک در حال تبدیل شدن به یک بحران در سطح امریکا است. جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز جمعه به تگزاس ۲۴ ساعت فرصت داد تا با تبعیت از حکم چند روز قبل دادگاه عالی امریکا، پست‌های گشت مرزی را به دولت فدرال تحویل دهد، در غیر این صورت با عواقب کوتاهی در انجام این کار مواجه خواهد شد ولی گارد ملی تگزاس بدون توجه به اولتیماتوم دولت فدرال به حفظ خط مرزی خود ادامه می‌دهد و در حال نصب موانع مرزی بیشتر است و همچنان از دادن دسترسی به مأموران فدرال خودداری می‌کند.

 

مناقشه بین کاخ سفید و تگزاس که به «مناقشه گذرگاه عقاب» معروف شده، به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
از هفته آینده یک باک بنزین یک میلیون تومان می شود؟ جزییات خطرناک طرح اعلام نشده فاش شد