۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
بازدید:۳۰۸
محافل حقوق بشری در گزارش‌های اخیر خود از این مطلب می گویند که پیامدهای فاجعه‌بار عملیات نظامی ترکیه در ماه اکتبر، همچنان ادامه دارد. این بمباران سیستماتیک، که در ۴ اکتبر آغاز شد، آسیب شدید و ماندگاری را به زیرساخت‌های بشردوستانه‌ی شکننده منطقه وارد کرده که با شروع زمستان باعث شده است مردم بدون سوخت، برق و آب کافی، به مشکلات زیادی دچار شوند.
کد خبر : ۶۱۶۷۵

 حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه به صورت مکرر غیرنظامیان بسیاری را در سوریه دچار بحران کرده است که اقدامی ناقض حقوق بشری به حساب می‌آید‌. 

به گزارش دیپلماسی ایرانی، محافل حقوق بشری در گزارش‌های اخیر خود از این مطلب می گویند که پیامدهای فاجعه‌بار عملیات نظامی ترکیه در ماه اکتبر، همچنان ادامه دارد. این بمباران سیستماتیک، که در ۴ اکتبر آغاز شد، آسیب شدید و ماندگاری را به زیرساخت‌های بشردوستانه‌ی شکننده منطقه وارد کرده که با شروع زمستان باعث شده است مردم بدون سوخت، برق و آب کافی، به مشکلات زیادی دچار شوند.

ترکیه بمباران و حملات سیستماتیکی را در مناطق کُردنشین سوریه در شب چهارم اکتبر آغاز کرد که به کشته شدن ۴۸ نفر از جمله ۹ غیرنظامی و ۴۷ زخمی از جمله ۱۵ غیرنظامی منجر شد. حملات نظامی ترکیه، با ۲۵ هواپیمای جنگی و ۶۴ حمله پهپادی انجام شد که به‌طور عمدی تأسیسات حیاتی از جمله میادین نفتی، نیروگاه‌ها، ایستگاه‌های آب، بیمارستان، ایستگاه‌های تولید گاز و سایت‌های صنعتی را هدف قرار دادند.

گفتنی است این فاجعه‌آمیزترین حمله نظامی آنکارا در شمال شرق سوریه از سال ۲۰۱۹ بود، که زیرساخت‌های حیاتی را ویران کرد و برق و آبِ خانه ها، کمپ‌های آوارگان، بیمارستان ها، نانوایی‌ها، کارخانه‌ها، داروخانه‌ها و مدارس را از کار انداخت.

این مسئله تاثیر عمیقی بر جمعیت غیرنظامی دارد و در حالی که راه‌حل‌های موقتی، امکان از سرگیری نسبتاً سریع کمک‌های اولیه بشردوستانه را فراهم کرده است و حتی با حمایت سازمان‌های غیردولتی مختلف، نهادهای شبه‌دولتی حاضر در منطقه، فاقد ظرفیت اقتصادی و لجستیکی برای بازسازی کامل تمام زیرساخت‌ها در جهت فعالیت در منطقه هستند.

بر اساس این گزارش از سال ۲۰۱۲ میلادی، مردم شمال و شرق سوریه با حملات مداوم هوایی و زمینی، وخامت اوضاع اقتصادی، قطعی آب و کمبود شدید کالاهای اساسی مواجه بوده‌اند. وضعیت ناپایدار بشردوستانه و زیرساختی در کشورهای منطقه، تأثیر حملات هوایی اخیر ترکیه را تشدید کرده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها