۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
این آجیل موجب تقویت مغز و قوای فکری و ذهنی می‌شود
بازدید:۵۴۳۹
صد آنلاین | دانش آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مصرف بادام همراه با نبات، موجب تقویت مغز و قوای فکری و ذهنی می‌شود.
کد خبر : ۶۰۳۴۲

به گزارش صد آنلاین، دکتر الهه دلشاد در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: بادام درختی شیرین یک خوراکی ناب برای روزهای پاییز و زمستان است،که طبع گرم و بسیار تر آن، سبب رطوبت می‌شود، حرارت آن تعدیل شده و بر خلاف مغزهایی مثل گردو، سبب آثار حرارت زیاد در افراد گرم مزاج نمی شود.

 


وی تصریح کرد: بادام رطوبت بخش و ملین است و شکم را نرم می‌کند.صرف آن بخصوص همراه با نبات موجب تقویت مغز و قوای فکری و ذهنی می‌شود. توصیه می شود دانش آموزان و محصلین و افرادی که کار فکری زیادی دارند،بادام مصرف کنند.

دانش آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف بادام شیرین، به جهت رطوبت بخشی خوب آن، در افراد با مزاج خشک و باعلایمی مثل خشکی پوست و اگزما، کم خوابی ناشی از خشکی مغز، تحریک پذیری و تند خویی، لاغری، سرفه های خشک و هر گونه علایم ناشی از خشکی میتواند مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه بادام بسیار مقوی قلب و مغز می باشد، اظهار کرد: افراد در صورت ضعف می‎توانند یک عدد بادام را با فاصله زمانی نیم تا یک ساعت یک بار خوب بجوند تا در دهان تبدیل به مایع شده و آرام آرام قورت دهند. این کار باعث می‌شود در طی روز قوای لازم به طور دائم برای بدن تأمین شود.

 دکتر دلشاد افزود: بادام سرشار از کلسیم بوده و علاوه بر تقویت قلب و عروق، با تقویت استخوان، از پوکی استخوان و بیماری‌های دوران پیری پیشگیری می‌کند.

وی گفت: بهترین حالت مصرف بادام این است که هنگام مصرف، بادام را شکسته و از مغز آن استفاده شود. مغزهایی که قبلاً از پوست خارج شده‌اند بهتر است در اولین فرصت مصرف شوند.

21458/ع

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها