آخرین اخبار
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
بازدید:۳۹۹
صد آنلاین | منابع آگاه از پیشنهاد مقام‌های آمریکایی به اسرائیل برای اتخاذ اقدامات کم‌خطرتر برای غیر نظامیان خبر دادند.
کد خبر : ۵۱۳۷۶

به گزارش صد آنلاین ،  به نقل از نیویورک تایمز، منابع آگاه گزارش دادند که مقام‌های آمریکایی به طور خاص به اسرائیل پیشنهاد کرده‌اند که اقداماتی را برای کاهش تلفات غیرنظامیان در نوار غزه انجام دهد.

 

 

 


طبق این گزارش، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر به سرزمین‌های اشغالی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اقدامات مشخصی صحبت کرده است که به ادعای ایالات متحده باید برای کاهش تلفات در بین غیرنظامیان انجام دهد.

نیویورک تایمز نوشت که بلینکن روز گذشته -شنبه- نیز پس از دیدار با رهبران عرب در امان همین موضوع را تکرار کرد.

در این گزارش آمده است: «مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که طی چندین گفت‌و‌گو با همتایان اسرائیلی توصیه کرده‌اند در عملیات نظامی خود رویکرد معتدل‌تری داشته باشند».

به نوشته نیویورک تایمز، طرف آمریکایی معتقد است که اسرائیل می‌توانست با بهبود روش‌های خود در هدف قرار دادن رهبران حماس، جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره شبکه‌های فرماندهی و کنترل آنها پیش از حمله و استفاده از بمب‌های کوچک‌تر برای نابودی آن تعداد تلفات در نوار غزه را کاهش دهد و از بمب‌های کوچکتر برای تخریب تونل‌ها استفاده کند. همچنین با استفاده از تسلیحات و نیروهای زمینی خود مناطق غیرنظامی را از مناطق مسلح جدا کند.

 

 

4461/ی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها