۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
بازدید:۴۱۰
صد آنلاین | سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران گفت: عاقبت تصادف با سرعت زیاد خودرو، واژگونی و مصدومیت یا فوت افراد سرنشین است.
کد خبر : ۴۸۰۷۹

 

به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ صفر عبادی گفت: تخلفاتی که در بزرگراه‌ها شاهد آن هستیم و باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای دیگر رانندگان می شود تخلفاتی چون سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ، حرکت با دنده عقب، تغییر مسیرهای ناگهانی وعدم حرکت بین خطوط هستند.

 

 

 


وی افزود: دو تخلف در بزرگراه ها از همه خطرناک تر است که عبارتند از سرعت های غیر مجاز و توقف در حاشیه بزرگراه که این دو موضوع خیلی حائز اهمیت است.

سرهنگ عبادی اظهار داشت: در تصادفاتی که سرعت غیرمجاز علت آن است، خسارات نیز بیشتر می شود و این نوع خسارات معمولا سنگین تر هستند و هزینه های زیاد اجتماعی و اقتصادی برای رانندگان در پی دارند.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت : عاقبت تصادفات با سرعت زیاد واژگونی یا برخورد با مانع است و اگر با وسیله سومی برخورد کند قطعا منجر به مصدومیت و یا فوت راننده می شود.

وی گفت : مورد بعدی که بسیار خطرساز و مهم است توقف در حاشیه بزرگراه است و رانندگان حتما می بایست در حاشیه امن راه و توقفگاه‌های اضطراری توقف کنند.

وی ادامه داد : اگر خودروی شما دچار نقص فنی شد به عنوان مثال لاستیک خودرو پنچر شد در ابتدا سرنشینان را از خودرو پیاده کرده و به محل ایمن هدایت کنید و خودرو را به حاشیه امن و توقفگاه اضطراری منتقل کرده و با ایمن سازی و نصب علایم هشدار دهنده در فاصله ای مناسب دیگر رانندگان را از خرابی خودرو مطلع سازید.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگان توصیه کرد: توقف در معابر بزرگراهی تصادفات سنگینی را رقم می زند به این دلیل که خودروها ناگهان با یک خودروی متوقف که مانند دیوار است روبرو می شوند و در صورت تصادف قاعدتا یا مصدومیت شدید و یا تصادفات فوتی را در پی دارد.

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها