۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
سرما خوردگی داریم یا کرونا؟
بازدید:۳۳۵
صد آنلاین |  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در دوران پاندمی کرونا هرگونه علایم تب، بدن درد و سرفه باید کووید تلقی شود.
کد خبر : ۴۴۰۶۹

به گزارش صد آنلاین ، دکتر علی اکبر حیدری با اشاره به اینکه در فصول سرد سال احتمال ابتلا به بیماریهای ویروسی مختلف از جمله سرما خوردگی، آنفولانزا و کرونا بیش از سایر مواقع است، خاطر نشان کرد: کرونا در تمام فصول سال احتمال ابتلای بالایی دارد از همین رو باید پروتکل های بهداشتی را برای عدم ابتلا به این بیماری انجام داد.

 

 

وی افزود: در فصول سرد سال به دلیل احتمال ابتلا به سرماخوردگی نباید هر نوع علایمی را به این موضوع نسبت داد بلکه باید با بروز علایم بالینی به پزشک معالج مراجعه کرد تا با انجام آزمایشات لازم، ویروسی را که باعث بیماری شده تشخیص و مراحل درمانی آغاز شود.

 

 

دکتر حیدری گفت: وجه افتراق بیماری آنفولانزا و کووید19 تنها از طریق انجام ازمایشات بالینی انجام می شود زیرا روند درمان این دو بیماری کاملا متفاوت است.

 

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اگر مراکز بهداشت چندین مورد را با ازمایش ثابت کنند که انفلوانزا در گردش است در روند درمان و بستری نیز به این موضوع توجه ویژه می شود .

 

وی گفت: استفاده از ماسک ، دوری از تجمعات و شستشوی مداوم دستها در عدم ابتلا به بیماریهای ویروسی نقش مهمی را ایفا می کند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها