۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
مصرف این میوه شهریوری درمانگاه ها و بخش های درمان قلب را تعطیل می کند / قلب 120 ساله می شود
بازدید:۴۵۶۵
مقادیر بالای پتاسیم موجود در گلابی در کنار فیبر موجود در آن، نقش اساسی را برای بهبود گردش خون و جلوگیری از تجمع کلسترول ایفا می‌کنند. از دیگر خواص گلابی؛ جلوگیری از تجمع کلسترول‌ها و بهبود گردش خون به معنای عملکرد بهتر قلب و جلوگیری از افزایش فشار خون است. وقتی که جریان گردش خون بهتر شود، قلب با کیفیت بیشتری به پمپاژ خون می‌پردازد و نظم در تپش قلب به معنای کاهش احتمال حمله و سکته قلبی خواهد بود.
کد خبر : ۳۷۴۲۹

مقادیر بالای پتاسیم موجود در گلابی در کنار فیبر موجود در آن، نقش اساسی را برای بهبود گردش خون و جلوگیری از تجمع کلسترول ایفا می‌کنند.

 



از دیگر خواص گلابی؛ جلوگیری از تجمع کلسترول‌ها و بهبود گردش خون به معنای عملکرد بهتر قلب و جلوگیری از افزایش فشار خون است.

 

 


وقتی که جریان گردش خون بهتر شود، قلب با کیفیت بیشتری به پمپاژ خون می‌پردازد و نظم در تپش قلب به معنای کاهش احتمال حمله و سکته قلبی خواهد بود.

 

 

 
 

خواص گلابی برای سرطان:


خاصیت گلابی؛ سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی است و این به معنای آن است که مصرف این میوه می‌تواند محرک بسیار خوبی برای سیستم ایمنی بدن شما باشد.

 

 

مصرف این میوه شهریوری درمانگاه ها و بخش های درمان قلب را تعطیل می کند / قلب 120 ساله می شود

 

 

علاوه بر ویتامین c، گلابی دارای مقادیر قابل توجهی از فلاونول، کاتچین، epicatechins، بتاکاروتن، کوئرستین است که تمامی این مواد در حذف رادیکال‌های آزاد از بدن موثر هستند. به همین دلیل هم هست که گلابی را میوه‌ای مفید برای التهاب ضدایی می‌دانند.

 

 

حذف رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب در بدن به معنای کاهش احتمال ابتلا به سرطان است و تحریک سیستم ایمنی بدن نیز به معنای مبارزه بهتر بدن با این بیماری خواهد بود.

 

 

تحقیقات ثابت کرده‌اند که یکی از خواص های گلابی علاوه بر پیشگیری از سرطان، تاثیرات موثری در زمینه جلوگیری از پیشروی این بیماری نیز خواهد داشت.

 

فواید گلابی برای بارداری و جنین:
دانشمندان و محققان، مصرف فولیک اسید در دوران بارداری را برای زایمانی راحت‌تر و همچنین حفظ سلامتی جنین موثر می‌دانند. فولیک اسید یا همان ویتامین B9 چیزی است که در خواص گلابی، نیز به مقدار قابل توجهی وجود دارد و به همین دلیل است که این میوه، جزو معدود میوه‌هایی است که مصرف آن در دوران بارداری به خانم‌ها توصیه می‌شود.

 

 

خاصیت گلابی برای پوکی استخوان:
هر واحد از خواص گلابی؛ دارای مقادیر قابل قبولی کلسیم، آهن، منیزیم و فسفر است. وجود این مواد معدنی به تراکم بیشتر استخوان‎‌ها و در نتیجه پیشگیری از بیماری پوکی استخوان کمک خواهد کرد. مصرف مداوم گلابی می‌تواند بخشی از نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین کند. البته تصور اینکه تنها خوردن یک گلابی برای تامین کامل کلسیم مورد نیاز کافی خواهد بود، تصور ناصحیحی است.

 

 

خواص گلابی در بارداری برای لاغری:
آنچه باعث می‌شود خاصیت گلابی، با وجود داشتن قند میوه و آب فراوان همچنان برای لاغری نیز توصیه شود، فیبر بالای آن است. احتمالاً این را شنیده‌اید که خوردن یک گلابی می‌تواند به عنوان یک میان وعده کامل محسوب شود. گلابی در میان میوه‌ها، کالری اندک و فیبر بالایی دارد و این موضوع سبب می‌شود که با خوردن یک گلابی بتوانید برای مدتی طولانی احساس سیری داشته باشید.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها