۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
بازدید:۵۳۰
روانشناس گفت: به نظر می‌آید یک روانشناس در اتاق مشاوره کاری نمی‌کند و صرفا به صحبت می‌پردازد. گاها ما می‌بینیم هزینه خدمات روانشناسی از برخی خدمات دیگری که در جامعه ارائه می‌شود، مثلا صرف یک شام در رستوران کمتر است.
کد خبر : ۲۸۷۱۶

به گزارش صد آنلاین ،  فاطمه محمدصادق روانشناس در گفت‌وگو با یسکانیوز درخصوص دلایل بالا بودن هزینه‌های خدمات روانشناسی گفت: شاید دلیل وجود این تصور این است که به نظر می‌آید یک روانشناس در اتاق مشاوره کاری نمی‌کند و صرفا به صحبت می‌پردازد.

 

 

 گاها ما می‌بینیم  هزینه خدمات روانشناسی از برخی خدمات دیگری که در جامعه ارائه می‌شود، مثلا صرف یک شام در رستوران، خرید یک لباس و غیره کمتر است. البته من این حرف را بر اساس قیمتی که سازمان نظام روانشناسی اعلام کرده است، می‌زنم و واقعیت این است که برخی روانشناسان زرد تعرفه‌های خیلی بالایی دارند. گاهی اوقات هزینه‌هایی که افراد برای چیزهای دیگر صرف می‌کنند برایشان اهمیتی ندارد اما تا پای هزینه‌های روانشناسی در میان می‌آید، برایشان سخت می‌شود.

 

 


 وی افزود: برخی بیمه‌های تکمیلی و بهزیستی  هزینه‌های روانشناسی را تحت پوشش قرار می‌دهند که باعث کمتر شدن هزینه‌ها می‌شود. در واقع راه برای اینکه فرد بتواند به یک متخصص مراجعه کند، زیاد است اما این‌ که شخص مراجعه می‌کند یا نه بستگی به آگاهی و تمایل خود فرد  دارد.

 روانشناس در رابطه با تاثیر درمان نکردن اختلالات روانی گفت: اختلالات روانی معمولا خود فرد را به تنهایی درگیر نمی‌کند. در گام اول خانواده را درگیر می‌کند اختلالات روانی پروسه درمانی طولانی‌تری دارند. افرادی که با یک شخص دارای اختلال زندگی می‌کنند، به همان اختلال دچار نمی‌شوند در حالی که عوارض‌های این اختلالات روی زندگی‌شان تاثیر می‌گذارد و چیزی که می‌توانست با یک مرحله حل شود، حالا چندین نفر را درگیر کرده است و هرکدام باید پروسه درمانی متفاوت را طی کنند.

 

 

 محمدصادق عنوان کرد: برخی اوقات فرصت‌ها و زمان‌هایی که از دست می‌روند قابل بازگشت نیستند فرزندانی که در این خانواده‌ها رشد می‌کنند، دنیا را طوری تفسیر می‌کنند که پدر و مادر با اختلالات شخصیتی خود به آن‌ها نشان داده‌اند. گام بعدی در تمامی زندگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد بعد که این فرزندان وارد جامعه می‌شوند، در مدرسه بر دیگران تاثیر می‌گذارند؛ پس درمان نکردن اختلالات روانی بر جامعه نیز تاثیر می‌گذارد.

 وی افزود: در جامعه این نگاه وجود دارد که مگر ما چه مشکلی داریم که بخواهیم به روانشناس مراجعه کنیم اما نمی‌دانند که قرار نیست خیلی مشکل حادی داشته باشیم، گاهی اوقات باید برویم تا مشکل حادی پیدا نکنیم این در جامعه جا نیفتاده است که اگر بیفتد می‌توان جلوی خیلی از مشکلات را گرفت.

 انتهای پیام/21111

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها