آخرین اخبار
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۴
بازدید:۱۷۲۴
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان درآمد حاصل از کاشت زیتون را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اگر هر هکتار به طور متوسط ۴ تن در سال تولید داشته باشد، با متوسط قیمت ۳۰ هزار تومان، هر هکتار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد خواهد داشت.
کد خبر : ۲۴۳۵۳

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه زیتون یکی از گونه‌های سازگار با بیشتر مناطق استان است، اظهار کرد: سطح زیر کشت این میوه بهشتی در استان حدود ۷۰۰ هکتار است که بیش از ۹۰ درصد آنها بازده است.

 


وی بیشترین سطح زیر کشت زیتون را خرم‌‌آباد با ۳۳۰ هکتار عنوان کرد و افزود: میانگین تولید زیتون در هر هکتار ۴ تن است، اما بیشترین عملکرد در کیل گیری مربوط به خرم‌آباد با بیش از ۱۰ تن در هکتار است که یک رکورد خوب محسوب می‌شود.

 

زیتون، میوه‌ای با درآمد فوق‌العاده

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، خاطرنشان کرد: عملکرد مناسب برداشت زیتون حاصل مدیریت در انتخاب ارقام، انتخاب زمین مناسب، مدیریت کاشت و داشت شامل: تغذیه و مبارزه با افات و بیماری‌ها توسط کارشناسان مدیریت باعبانی در معاونت تولیدات گیاهی است.

کیانی‌فر گفت: همه ساله با توجه به ارزش زیتون به لحاظ اهمیت تغذیه‌ای دستور توسعه کشت آن با در اختیار قرار دادن نهال مرغوب و رایگان در اختیار متقاضیان توسط سازمان جهاد کشاورزی عملیاتی می‌شود.

 

 

وی تاکید کرد: با توجه به مقاومت شدید این درخت به خشکسالی و نیاز آبی کم می‌تواند جایگزین مناسبی در توسعه باعات در اراصی شیبدار باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کیفیت بالای زیتون استان، توضیح داد: به لحاظ کمی آفات و بیماری‌ها زیتون در استان، همچنین کمترین سم مصرفی کیفیت روغن استحصالی و میوه فرآوری شده آن بسیار بالا است.

کیانی فر درآمد حاصل از کاشت زیتون را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اگر هر هکتار به طور متوسط ۴ تن در سال تولید داشته باشد، با متوسط قیمت ۳۰ هزار تومان، هر هکتار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد خواهد داشت.

 

 

وی عنوان کرد: البته اکنون زیتون کیلویی ۵۰ هزار تومان هم سر باغ خریداری می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زیتون باغداران لرستانی خارج از استان به فروش می‌رسد، گفت: به دلیل کیفیت مناسب استقبال از زیتون استان در خارج استان بالا است.

کیانی فر، بیان کرد: دو کارگاه روغن کشی زیتون در پل‌دختر و خرم‌آباد فعالیت دارند.

پایان پیام/21111a

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها