۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
بازدید:۲۵۲۹
زنی که پس از دوبار تلاش برای قتل همسرش، سرانجام در سومین بار موفق به کشتن او شده بود با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. این زن با نقض حکم مجازات شروع به قتلش، برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.
کد خبر : ۲۳۹۳۳

 زنی که پس از دوبار تلاش برای قتل همسرش، سرانجام در سومین بار موفق به کشتن او شده بود با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

 

 

 


 این زن با نقض حکم مجازات شروع به قتلش، برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت. در آخرین روزهای تابستان سال۱۴۰۰ ماموران پلیس با گزارش مرگ مشکوک مردجوانی در خانه‌اش در خیابان پیروزی تهران تحقیقات خود را آغاز کردند. در حالی که پزشکی قانونی علت مرگ نارسایی تنفسی ناشی از مصرف موادمخدر اعلام کرده بودند.

 

 

خانواده مرد ۴۲‌ساله به نام میثم از عروس‌شان شکایت کردند و گفتند پسرشان معتاد نبوده و حتی سیگار هم نمی‌کشید. این در حالی بود که مهناز منکر قتل شوهرش شد. چند ماه پس از مرگ میثم، دخترش راز قتل پدر را فاش کرد. دختر نوجوان گفت: «پدرم مخالف کار‌کردن مادرم بود و سر این موضوع با هم اختلاف و درگیری داشتند. مادرم در روزهای تعطیل، پودری در غذای پدرم می‌ریخت تا او بخوابد و بتواند سر کار برود. مطمئنم همین پودر باعث مرگ پدرم شد.‌»

 

 

با افشای این موضوع، مهناز دستگیر شد و این بار به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: «برای این‌که بتوانم کار کنم این سناریو را طراحی و اجرا کردم. ابتدا به دو مرد تبعه افغانستان ۵۰ میلیون تومان دادم تا نقشه قتل شوهرم را اجرا کنند اما آنها با گرفتن پول، ناپدید شدند و سرم کلاه گذاشتند. بعد با یکی از مشتریان مغازه‌ام به نام برزو آشنا شدم‌. وقتی متوجه اختلاف من و همسرم شد، ترمز ماشین او را دستکاری کرد اما میثم متوجه شد و ترمز را درست کرد. آخرین بار مردی به نام حامد پودری به من داد و مدعی شد اگر این پودر را به شوهرم بدهم، باعث افزایش ضربان قلب او و سکته‌اش می‌شود.» با تکمیل تحقیقات در دادسرای جنایی تهران پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهمان سال گذشته در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند.

 

 

 

براساس کیفرخواست پرونده، مهناز متهم به قتل همسرش، حامد متهم به معاونت در این قتل و برزو متهم به شروع به قتل شده بودند. در این جلسه اولیای‌دم برای قاتل پسرشان قصاص خواستند. سپس مهناز در جایگاه قرار گرفت و گفت: «قبول دارم چند بار برای قتل شوهرم نقشه کشیدم اما باعث مرگش نبودم. حامد دوز پودر را بالا برد و باعث مرگ او شد.» حامد هم در دفاعیاتش این موضوع را رد کرد و گفت: «من پودر را دادم تا شوهر مهناز به خواب برود و آخرین بار آن را تغییر ندادم.» وکیل برزو هم گفت: «موکلم می‌گوید فریب مهناز را خورده و پشیمان است.» پس از رسیدگی به این پرونده، قضات مهناز را به قصاص و به دلیل شروع به قتل به ۱۰ سال زندان محکوم کردند. حامد نیز به ۲۵سال زندان محکوم شد. قضات دادگاه برزو را به دلیل شروع به قتل به ۱۰ سال زندان محکوم کردند. با اعتراض متهمان به این حکم، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شد و حکم قصاص مهناز و مجازات حامد و برزو تایید شد‌. قضات دیوان‌عالی کشور، حکم ۱۰ سال حبس مهناز را نقض کردند تا این زن برای دومین بار در شعبه سیزدهم محاکمه شود. مهناز در این جلسه درباره اتهام شروع به قتل گفت‌: من با حامد درددل کردم و قصد کشتن شوهرم را نداشتم. حامد پودری داد تا باعث خواب شوهرم شود‌. نمی‌دانستم این پودر کشنده است‌. برزو هم بدون اطلاع من ترمز ماشین شوهرم را دستکاری کرد‌.

 

 

من در این موضوع نقشی نداشتم و بی‌دلیل به ۱۰ سال حبس محکوم شدم. قضات پس از رسیدگی به این پرونده، مهناز را به اتهام شروع به قتل شوهرش به دو سال زندان محکوم کردند.

 

211111

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها