۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۳
استنشاق این گیاه باعث باز شدن مویرگ های بسته مغز و سر و باز کننده بینی/ با سکته مغزی 120 سال فاصله بگیرید
بازدید:۶۲۱۷
صد آنلاین | طبیعت این گیاه گرم و خشک است و به دلیل داشتن خواص ضد التهابی برای درمان انواع آرتریت ها (ورم مفاصل) از جمله روماتیسم، درمان نقرس مفید است. علاوه بر این، به عنوان یک مسکن قوی به کاهش کمر درد و پا درد، درمان سیاتیک و تسکین دردهای استخوانی کمک می کند.
کد خبر : ۱۹۲۴۷

طبیعت این گیاه گرم و خشک است و به دلیل داشتن خواص ضد التهابی برای درمان انواع آرتریت ها (ورم مفاصل) از جمله روماتیسم، درمان نقرس مفید است. علاوه بر این، به عنوان یک مسکن قوی به کاهش کمر درد و پا درد، درمان سیاتیک و تسکین دردهای استخوانی کمک می کند.

 

 



از دیگر خواص سورنجان می توان به خاصیت میکروب کشی و ضد میکروبی آن اشاره کرد.
این گیاه به عنوان یک مسهل، ملین و بادشکن است.
جهت درمان یرقان و ورم طحال استفاده می شود.
این گیاه در طب سنتی برای افزایش میل جنسی و تقویت نیروی جنسی، توصیه شده است.
در صورت استنشاق سورنجان باز کننده بینی است.
امروزه گیاه گل حسرت را به دلیل داشتن ماده فعال كلشيسين به عنوان یک عنصر ضد سرطان استفاده می کنند.


 
نسخه های درمانی گیاه سورنجان در طب سنتی


سورنجان مسهل بلغم و مواد زاید و دفعی بوده و رطوبات بدن را از اعضا دور و به خصوص از مفصل ها و اطراف استخوان های بدن جذب و دفع می نماید. از این جهت است که مصرف آن با صبر زرد، معالج عرق النسا و نقرس می باشد.

 

سورنجان با زنجبیل برای درمان بیماری های مفصلی و تسکین درد های مفاصل نیز بسیار نافع است.

 

افرادی که درد های استخوانی و مفصلی دارند و علت درد رماتیسم یا نزلات سرد مزاج و یا کمبود کلسیم در بافت استخوان می باشد می توانند استخوان قلم گوسفند را روی آتش گذاشته تا زغال شود سپس زغال را پودر کرده و مقداری از آن را با نیم برابر پودر سرنجان مخلوط و در کپسول نموده و روزانه صبح و عصر هر نوبت دو سه کپسول میل نمایند.

 

افرادی که به ضعف قوای تناسلی مبتلا هستند می توانند مقدار 2 گرم از پودر سورنجان را با مقداری شیر تازه دوشیده شده به مدت سه روز (روزی یک بار) میل نمایند به شدت محرک قوای جنسی هست و در ضمن ناراحتی های روماتیسمی و رطوبی را نیز برطرف می سازد.

 

در معالجه دردهای استخوانی می توان پودر آن را با مقداری زعفران و زرده تخم مرغ مخلوط و بر استخوان های دردناک ضماد نموده و مقداری نیز خورده شود، مقدار خوراک آن اگر به تنهایی یا با مقداری زعفران باشد تا چهار گرم و اگر همراه با داروی دیگری مصرف گردد دو گرم می باشد، مقدار زعفران با سورنجان باید تا یک پنجم سورنجان باشد.

 

مضرات احتمالی سورنجان


این گیاه همانند گیاهان دیگر دارای مضراتی مانند دل پیچه، سرطان پوست، دل درد، سمی بوده و برای معده، کبد و زنان حامله مفید نبوده است در مصرف آن دقت کنید.

 

قرص سورنجان چیست و چه کاربردی دارد؟

 

قرص سورنجان یا حب سورنجان در طب سنتی ایران به داروهایی گفته می شود که در ترکیب آنها از گیاه سورنجان یا گل حسرت به عنوان ماده تشکیل دهنده اصلی استفاده شده باشد.

 

بسیاری افراد با شنیدن عبارت قرص سورنجان به این سوال فکر می کنند که قرص سورنجان برای چی خوبه و در چه کاربردهای درمانی از این قرص گیاهی استفاده می شود.

 

بد نیست بدانید که این گیاه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار بالایی که دارد، به عنوان یک داروی گیاهی بسیار قوی برای تسکین دردهای روماتیسمی و آرتروز شناخته می شود.

 

به این ترتیب، می توان گفت که قرص سورنجان در کلیه مواردی که مرتبط با دردهای استخوانی و غضروفی باشد می تواند قابل استفاده قرار گیرد.

در موارد خاص و سابقه بیماری با پزشک معتمد مشورت کنید.

 

 

21111

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها