آخرین اخبار
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
بازدید:۲۵۱
«محمدی» گفت: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در مدارس ابتدایی با توجه کردن به ویژگی‌های مدرسه عملیاتی می‌شود.
کد خبر : ۱۶۲۲۷

رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدارس ابتدایی عملیاتی می‌شود«محمد محمدی» مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نشست تخصصی حوزه معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که در سالن شهید مدافع حرم شهرام شالچی مرکز اصلاح بذر کرج برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان در ۱۲ اردیبهشت با شفافیت کامل به مسائل  آموزش و پرورش پرداخت که با توجه به این منویات باید به سمت آموزش و تربیت دانش آموزان  حرکت کنیم.

 


وی عنوان کرد: برای پاسخگویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید برنامه محور و از کف مدارس عمل کنیم و برای تحقق اهداف  ترسیم شده بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی  باید به پنج ویژگی مدرسه توجه کرد.

محمدی ادامه داد: مدرسه جایی است که فضای زندگی است و باید دلنشین باشد و دانش آموزان احساس ایمنی کنند.

وی از مدرسه به عنوان جایی که هویت شکل می‌گیرد یاد کرد و متذکر شد: مدرسه باید سرشار از آهنگ حیات برای همه دانش آموزان باشد.

این مسئول عنوان کرد: در مدرسه باید همه دانش آموزان را فرزندان خود بدانیم و با شیوه‌های قابل اعتماد در آن به  تلاش بپردازیم.

مدیر کل دفتر معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به آموزش در هزاره‌ی سوم پرداخت و گفت: باید در مدارس به مشارکت دانش آموزان با روش‌های مثبت، معلم قدرتمند و یادگیری مشترک توجه کرد.

 


محمدی اضافه کرد: از هم اکنون باید به ویژگی‌های مدرسه که نگاه رهبری به آن معطوف می‌باشد برای سال تحصیلی جدید و تابستان توجه کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه ابتدایی سازماندهی شده و نیاز به اجرای کیفی در استان‌ها دارد، افزود: ثبت‌نام سامانه‌ای دانش آموزان نیز در حال اجراست که باید برای  به سرانجام رساندن آن تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش خاطر‌نشان کرد: یادگیری هویت هستی است که در قرآن کریم به این مهم اشاره شده که مدرسه مهمترین محل یادگیری است.

انتهای پیام/

2111111
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها