۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
بازدید:۳۱۷
نیرو‌های امنیتی روسیه تایید کردند حمله پهپادی کی‌یف به پایگاه هوایی سورنی را خنثی کردند.
کد خبر : ۱۴۶۴۴

روابط عمومی اف اس ب مخفف سرویس امنیت فدرال روسیه تایید کرد امروز (یکشنبه) تلاش نیروهای امنیتی اوکراین برای حمله پهپادی به پایگاه هوایی سورنی در منطقه ایوانوو، خنثی کرده است.


به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: سرویس امنیت فدرال به همراه پلیس روسیه، تلاش برای انجام یک اقدام خرابکارانه و تروریستی را که توسط اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین در پایگاه هوایی نظامی سورنی در ایوانوو با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین حامل مواد منفجره، برنامه ریزی شده بود، متوقف کردند.

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، هدف اوکراین از این حمله یک میدان هوایی راداری در منطقه «ایوانووو» بوده که در فاصله تقریبا ۷۰۰ کیلومتری از مرز اوکراین قرار دارد. در این گزارش آمده است: قرار بود مواد منفجره دست ساز برای این خرابکاری از خاک اوکراین با یک هواپیمای موتور سبک آیروپراکت از استان چرنیگوف تحویل داده شود.


در ادامه توضیح ابعاد این حمله آمده است: در نتیجه کنترل پرواز هواپیما به منظور جلوگیری از خرابکاری، خلبان و همچنین اعضای گروه خرابکاری و شناسایی که توسط اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین استخدام شده بودند پس از فرود در منطقه تولا در زمان انتقال سلاح بازداشت شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه تاکید کرد اقدامات برای جستجوی همه اعضای گوه خرابکار و فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها در حال انجام است.

در همین راستا چهارشنبه هفته گذشته نیز دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد اوکراین قصد داشت با دو پهپاد به اقامتگاه ولادیمیر پوتین در کرملین حمله و او را ترور کند اما ارتش و سرویس های ویژه روسیه با کمک سامانه های راداری جنگ الکترونیک موفق شدند آنها را از کار بیاندازند.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها