آخرین اخبار
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۳
بازدید:۳۵۹
عین‌اللهی با بیان اینکه امسال طبق قانون دو هزار و ۸۰۰ متخصص و ۱۰ هزار پزشک عمومی و دندانپزشکی توزیع کردیم، گفت: ۷۰ درصد از این نیرو‌ها در برای مناطق محروم و ۳۰ درصد دیگر برای دیگر مناطق بوده است.
کد خبر : ۱۴۱۰۷

توزیع ۷۰ درصدی پزشک به مناطق محروم/ افزایش ۲۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی«بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با  دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه توزیع نیروی انسانی بر اساس قانون صورت می‌گیرد، اظهار داشت: کسانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند بر اساس قانون طرح نیروی انسامی توزیع شوند؛ امسال طبق قانون دو هزار و ۸۰۰ متخصص و ۱۰ هزار پزشک عمومی و دندانپزشکی توزیع کردیم.


 

عین‌اللهی ادامه داد: ۷۰ درصد از این نیرو‌ها در برای مناطق محروم و ۳۰ درصد دیگر برای دیگر مناطق بوده است.

 

 

وزیر بهداشت در خصوص تربیت پزشک گفت: بر اساس مجوز شورای انقلاب فرهنگی امسال در حوزه پزشک عمومی توانستیم ۲۰ درصد افزایش داشته باشیم؛ امسال ۲۷ درصد افزایش دادیم باتوجه به اینکه تعدادی نمرات مشابه داشتند و سنجش به ما اضافه کرد در مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ پزشک جذب شد.

 

 

وی در خصوص پزشک متخصص با بیان اینکه امسال ما افزایش ۲۵ درصدی جذب داشتیم، افزود: یکی از اقدامات ما برای اینکه پزشکان مایل شوند به مناطق محروم بروند این بود که سقف کارانه آن‌ها برداشته شد.

9000

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها