۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
آیفون 16 پرو مکس در رتبه‌بندی دوربین‌های DxOMark در رتبه چندم است؟
بازدید:۲۵
صد آنلاین | پس از عرضه آیفون 16 پرو مکس در ماه سپتامبر، این گوشی از آزمون‌های دوربین DxOMark گذر کرد و هم‌اکنون رتبه چهارم را در رتبه‌بندی جهانی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند DxOMark به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۲۱۶۰۴

به گزارش صد آنلاین، پس از عرضه آیفون 16 پرو مکس در ماه سپتامبر، این گوشی از آزمون‌های دوربین DxOMark گذر کرد و هم‌اکنون رتبه چهارم را در رتبه‌بندی جهانی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند DxOMark به خود اختصاص داده است. این شرکت آزمایشگر، بار دیگر پرچمدار اپل را آزمایش کرده و این بار عملکرد دوربین تله‌فوتو آن را با رقبای چینی خود مقایسه کرده است.


 DxOMark اشاره می‌کند که آیفون 16 پرو مکس می‌تواند عکس‌های تله‌فوتو بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهد. با این حال، این شرکت آزمایشگر می‌گوید که پرچمدار اپل نمی‌تواند با گوشی‌های پرچمدار چینی «رقابت کند». همان‌طور که در عکس‌های پرتره مقایسه شده نشان داده شده است، در جزئیات چشم و نرمی پوست صورت، نسبت به رقبا عقب می‌ماند.

البته، آیفون‌ها به دلیل نرم‌سازی بیش از حد پوست در عکس‌ها شناخته نشده‌اند، چیزی که در گوشی‌های اندرویدی چینی بسیار رایج است. با این حال، همانطور که DxOMark می‌گوید، کاربران کمتر احتمال دارد که عکس‌های گرفته شده با آیفون 16 پرو مکس را ترجیح دهند. برای ارائه ایده بهتری از کیفیت عکس‌های تله‌فوتو، DxOMark نموداری را ارائه کرده است که نشان می‌دهد چقدر جزئیات در فواصل کانونی مختلف حفظ می‌شود. در این نمودار، شرکت آیفون 16 پرو مکس را با Vivo X100 Pro، Huawei Pura 70 Ultra و Xiaomi 14 Ultra مقایسه می‌کند.

همانطور که نمودارها نشان می‌دهند، دوربین تله‌فوتو آیفون 16 پرو مکس جزئیات قابل توجهی کمتر از رقبای خود را حفظ می‌کند. بین فواصل کانونی ۸۰ و ۱۶۰ میلی‌متر عملکرد قابل مقایسه‌ای ارائه می‌دهد اما در نقاط دیگر عقب می‌ماند. DxOMark همچنین اشاره می‌کند که جزئیات در عکس‌های منظره نیز زیاد نیست.

در مقایسه، رقبای اندرویدی چینی کار بهتری در ارائه عکس‌های تصفیه شده انجام می‌دهند. اما همانطور که DxOMark در تحلیل اولیه خود اشاره کرد، حالت ویدیو، دامنه دینامیکی در محدوده زوم، رندرینگ رنگ، تثبیت‌کننده و فوکوس خودکار در آیفون 16 پرو مکس عالی هستند. بنابراین، تنها عملکرد تله‌فوتوی پریسکوپی است که این گوشی را از تبدیل شدن به یک گوشی دوربین همه کاره باز می‌دارد./ تکنا

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها