آخرین اخبار
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
خبری جالب از دیدار استقلال - النصر
بازدید:۵۶
صد آنلاین | مسابقه استقلال با النصر عربستان در استادیومی برگزار می‌شود که فوق العاده قدیمی ولی در عین حال کاملا نوسازی شده و سرپا است.
کد خبر : ۱۲۱۰۹۶

به گزارش صد آنلاین، استقلال دوشنبه شب در ورزشگاهی مقابل النصر عربستان صف آرایی خواهد کرد که قدمت بسیار زیادی داشته و به نوعی برای اماراتی‌ها حکم آثار باستانی را دارد! شاید برایتان عجیب باشد که بدانید ورزشگاه راشد شهر دبی که میزبان بازی استقلال و النصر عربستان است، در سال ۱۳۲۷ یعنی ۷۶ سال قبل ساخته شده و قدمتی بیشتر از ورزشگاه آزادی خودمان دارد.


استادیوم راشد همانطور که نوشتیم، در سال ۱۳۲۷ درست شد اما به مراتب کوچکتر از مجموعه ورزشی کنونی بود. این مجموعه در ابتدا فقط شامل یک زمین فوتبال و یک زمین راگبی بود که مورد استفاده خارجی‌ها قرار می‌گرفت اما کم کم گسترش پیدا کرد و در طی این ۷۶ سال چند بار بازسازی شده است.

ورزشگاه مذکور یکی از استادیوم‌های بین المللی امارات محسوب می‌شود که طی سالیان اخیر میزبان رویدادهای بزرگی بوده است. از جام جهانی جوانان در سال ۲۰۰۳ گرفته تا جام جهانی نوجوانان در سال ۲۰۱۳ و البته جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹... عربستان در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات که زمستان سال ۱۳۹۷ برگزار شد در همین استادیوم با ۴ گل کره شمالی را شکست داد.

اگرچه ورزشگاه محل برگزاری بازی استقلال ۱۲ هزار نفر ظرفیت دارد ولی معمولاً برای مسابقات بین‌المللی ۸۰۰۰ بلیت فروخته می‌شود. این استادیوم جزو اموال باشگاه شباب الاهلی امارات به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها