۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
بازدید:۱۷۱
صد آنلاین |  آجیل حاوی اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی است که در بسیاری از ابعاد سلامت مغز نقش اساسی دارند؛ خصوصاً در موارد زیر:
کد خبر : ۱۱۸۶۵۴

  آجیل حاوی اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی است که در بسیاری از ابعاد سلامت مغز نقش اساسی دارند؛ خصوصاً در موارد زیر:

عملکرد شناختی

مصرف آجیل و خشکبار با افزایش جریان خون به مغز، بهبود عملکرد نورون‌ها، افزایش سطح انتقال‌دهنده‌های عصبی، تأمین مواد مغذی ضروری برای مغز و کاهش التهاب، به بهبود عملکرد شناختی، افزایش سرعت پردازش اطلاعات، بهبود تصمیم‌گیری، افزایش خلاقیت و بهبود عملکرد کلی مغز کمک می‌کند.

کاهش افسردگی

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف منظم آجیل با کاهش خطر افسردگی و بهبود وضعیت خلق و خو مرتبط است. بر اساس مطالعات، ریسک افسردگی در افرادی که روزانه آجیل مصرف می‌کنند، ۲۳ درصد کمتر است.

یادگیری و حافظه

یک مطالعه اسپانیایی نشان داد کودکانی که مادرانشان در سه ماهه اول بارداری آجیل بیشتری مصرف می‌کردند، بهترین عملکرد را در تست‌های سنجش شناختی، تمرکز و حافظه از خود نشان می‌دهند.

آجیل و مغزها چگونه به سلامت مغز انسان کمک می‌کنند؟

عوامل متعددی بر عملکرد شناختی تأثیر می‌گذارند؛ از جمله اختلال در تنظیم متابولیک، استرس اکسیداتیو و التهاب. مصرف آجیل با طیف گسترده‌ای از فواید، از جمله کاهش آسیب اکسیداتیو، التهاب، تجمع پلاکتی و همچنین تقویت واکنش عروقی و عملکردهای ایمنی، سلامت مغز ما را تأمین می‌کند. هم‌چنین یافته‌ها نشان می‌دهد امگا ۳ موجود در انواع آجیل، به‌ویژه گردو، به محافظت از عملکردهای حیاتی مغز و رگ‌های خونی آن کمک می‌کند.

منابع: nutsforlife

 

 
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها