به گزارش صد آنلاین، مطالعهای تازه به سرپرستی دکتر «سیلوی بلویل» از دانشگاه مونترال کانادا، نشان داده است که تمرینات آموزش مغز میتواند بهطور مؤثری علائم آلزایمر را به تأخیر اندازد.
در این پژوهش که بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ انجام شد، ۱۴۵ سالمند با اختلال شناختی خفیف از کلینیکهای حافظه در مونترال و شهر کبک مورد بررسی قرار گرفتند. آنها به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه آموزش راهبردهای حافظه را دریافت کرد، گروهی دیگر بر بهبود سلامت روانی و مدیریت خشم متمرکز شد و گروه سوم هیچ آموزشی ندید.
نتایج نشان داد سالمندانی که تمرینات حافظه داشتند، نسبت به دیگران کاهش کمتری در تواناییهای شناختی و حافظه تجربه کردند. این تمرینات شامل به یاد آوردن اسامی، فهرستها و تمرکز برای بهبود عملکرد حافظه بود.
بلویل تأکید کرد که این نوع مداخله غیر دارویی و مقرون به صرفه است و میتواند بهعنوان یک روش پیشگیرانه برای کاهش زوال شناختی و تأخیر در شروع آلزایمر مؤثر باشد. محققان نیز با اشاره به پایداری نتایج، این رویکرد را راهکاری مهم برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان در معرض خطر زوال عقل دانستهاند.