آخرین اخبار
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
بازدید:۳۲۰
مقامات تایوانی می‌گویند که دادستانی این کشور، رئیس شرکت «گلدآپولو» سازنده پیجر‌های منفجرشده در حادثه تروریستی لبنان را مورد بازجویی قرار داده است.
کد خبر : ۱۱۳۵۴۴

«هسو چینگ کوانگ» رئیس این شرکت تایوانی گفته که دستگاه‌های منفجر شده را تولید نکرده است، بلکه آنها توسط شرکت مجارستانی بی‌ای‌سی (BAC) ساخته شده‌اند.

کوانگ هنگام خروج از یکی از دفاتر دادستانی تایوان از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران خودداری کرد. دادستان تایپه نیز تاکنون هیچ بیانیه‌ای در مورد تحقیقات خود صادر نکرده است.

دولت تایوان گفته است که هنوز تحقیقات درباره حادثه تروریستی ادامه دارد و پلیس چندین بار از شرکت کوانگ در شهر تایپه بازدید کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «ولینگتون کو» وزیر دفاع تایوان نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تیم امنیتی در این کشور، موضوع تولید پیجر‌ها را به دقت بررسی می‌کند.

وی بدون اشاره به جزئیات این خبر افزود: «پس از انتشار این خبر، نظر من این است که در حال حاضر نهاد‌های مربوطه امنیت ملی به این موضوع توجه زیادی دارند.»

کو، در پاسخ به این سوال که آیا رژیم اسرائیل درباره این انفجار‌ها به تایوان هشدار داده یا اینکه این دو تبادل امنیتی یا اطلاعاتی داشتند، گفت که تایوان چنین رابطه‌ای با این رژیم ندارد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دستکم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشور‌های جهان و نهاد‌های بین‌المللی انفجار‌های اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز روز پنجشنبه در سخنانی گفت که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها