۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
با روغن این حیوان تمام زخم ها / سوختگی ها و لک ها را از بین ببرید / هر شب استعمال خارجی شود
بازدید:۳۰۳۹
صد آنلاین | از بین‌بردن دردهای سیاتیکی، مفصلی رماتیسمی و آرتروز بهبود جای اسکار زخم‌های سوختگی قدیمی و جای بخیه بهبود دردهای دیسک‌کمر و دردگردن و پا درمان دردهای زخم معده و یا التهاب معده کار روغن الاغ است.
کد خبر : ۱۱۲۰۱۷

به گزارش صد آنلاین ، از بین‌بردن دردهای سیاتیکی، مفصلی رماتیسمی و آرتروز بهبود جای اسکار زخم‌های سوختگی قدیمی و جای بخیه بهبود دردهای دیسک‌کمر و دردگردن و پا درمان دردهای زخم معده و یا التهاب معده کار روغن الاغ است.

 

روغن الاغ

 

خواص درمانی روغن الاغ
 

 

کلاژن ساز
لایه بردار و جوان کننده پوست
رفع چین و چروک های پوست صورت و گردن
رفع خشکی پوست
درمان ترکهای بعد از زایمان
رفع ترک های چاقی و لاغری و پاشنه پا
ترمیم جای زخم و سوختگی و بخیه
درمان گوشت اضافه و اسکارهای پوستی
درمان زخم ها و کبودی ها
درمان بریدگی ها و خراشیدگی های پوست
درمان اگزما و زخم بستر
دارای خاصیت آنتی هموروئیدی
درمان درد کوفتگی شدید و مفاصل
تسریع در بهبود آفتاب سوختگی و خارش پوست
مسکن درد سیاتیک و آرتروز و دیسک کمر
آبرسانی پوست

 

 

 


خواص روغن الاغ برای مراقبت از پوست :
 

آبرسانی پوست : آبرسانی پوست از راه های مؤثر رفع خشکی پوست است که باعث لطافت و شادابی پوست می شود. روغن الاغ دارای خاصیت آبرسانی پوست را دارد و از خشک شدن و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند.

 

رفع چین و چروک : با افزایش سن ، پوست فعالیت کلاژن سازی کمتری دارد و پوست خاصیت الاستیک خود را از دست می دهد. این روغن کلاژن ساز است و یک نرم کننده طبیعی محسوب می شود . با استفاده از این روغن روند پیر شدن پوست کند می شود.

 

برطرف کننده ترک پوست : روغن الاغ به دلیل داشتن اسید چرب و ویتامین E و ظرفیت احیا کنندگی پوست بهترین گزینه جهت از بین بردن ترکهای بعد از زایمان ، چاقی و لاغری و لب و پاشنه پا است.

 

 

درمان اگزما : اگزما بیماری است که بخشی از پوست در آن دچار قرمزی ، خارش ، التهاب و پوسته ریزی می شود. روغن الاغ با خواص بی نظیر خود می تواند به بهبود اگزما و حساسیت های پوستی کمک کند.

 

بهبود آفتاب سوختگی : آفتاب سوختگی به علت افراد به مدت طولانی در معرض مستقیم نور خورشید قرار می گیرند ، مخصوصأ در فصل گرما این عوارض مثل قرمز ی و التها ب پوست بیشتر می شود . روغن الاغ سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد و کمی از این روغن روی پوست سوخته خود بمالید تا پوستتان ترمیم شود.

نابودی رادیکال های آزاد:
روغن الاغ دارای ترکیباتی مانند کاروتنوئیدها و ویتامین A است . این ترکیبات نقش مهمی در نابود کردن رادیکال‌های آزاد دارند. این روغن با نابودی رادیکال های آزاد و کاهش استرس «اکسیداتیو» ، از بدن در مقابل بیماری های مزمن مانند سرطان محافظت می کند.

 

منبع خوبی از چربی‌های مفید :
افراد همیشه دغدغه کاهش وزن دارند . اغلب اولین توصیه برای لاغر شدن و کاهش وزن ، کاهش مصرف چربی است. کاهش یا حذف چربی از برنامه غذایی بی ضرر نبوده است و به سلامتی بدن آسیب می رساند. کربوهیدرات ، پروتئین ها ، چربی‌ها از گروه های اصلی مواد غذایی هستند که برای سلامتی بدن ضروری هستند و نباید هیچ کدام از آن ها راحذف کرد. شما باید چربی های مضر را حذف کنید و به جای آن ها از چربی های سالم مانند روغن حیوانی مانند روغن الاغ استفاده کنید . البته روغن آووکادو هم بسیار مقوی و مغذی است.

 

 درمان دیسک کمر یا آرتروز و رفع گردن درد :
از معروف ترین خواص روغن الاغ ، درمان دردهای مفصلی ، عضله ای ، دیسک کمر و آرتروز است. این روغن خواص ضد التهابی و ضد درد دارد . باماساژ این روغن می توان به شیوه مؤثر و سریع درد و التهاب ناشی از آرتروز و دیسک کمر را کاهش داد.

 

خواص روغن الاغ در درمان زود انزالی :
 

انزال زودرس به انزال غیر قابل کنترل گفته می شود . این اتفاق ممکن است قبل از نزدیکی یا در زمان کوتاهی بعد از رابطه و برخلاف میل فرد اتفاق بیفتد. اگر از دسته افرادی هستید که از زود انزالی رنج می برید ، می توانید روغن الاغ را در کنار روغن خراطین استفاده کنید . قبل از برقراری رابطه ، کمی از این روغن را روی آلت تناسلی بمالید . بعد از مدتی اثرات درمانی آن ، شمارا شگفت زده می کند.

 

حل مشکلات روده ای :


درمان مشکلات روده و بواسیر از یکی از کاربرد های درمانی روغن الاغ است .روده یکی از اعضای مهم بدن است که نقش مهمی در سنتز مواد غذایی دارد. اگر دچار بواسیر هستید و از آن رنج می برید با کمک روغن الاغ می توانید ، آن را درمان کنید.

 

 


براساس عقیده «آیورودا» ( یک دانش قدیمی و کهن هندوستانی است که به کمک غذا ، ماساژ و یوگا به درمان افراد بیمار می پردازد) استفاده از روغن حیوانی مانند روغن الاغ می تواند از درون ایجاد گرما کند و راحت تر سرمای بیرون را تحمل کرد. شاید به خاطر این است که در بسیاری از غذاهای هندی در فصل زمستان از روغن های حیوانی استفاده می شود.

 

خواص روغن الاغ بر روی سلامت قلب :
مصرف روغن حیوانی مانند روغن الاغ باعث سلامت قلب و عمر طولانی می شود . روغن حیوانی سرشار از چربی های مفید است که به سلامتی قلب کمک می کند . روغن الاغ دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که می تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد.

 

 مبارزه با یبوست :
افرادی که به یبوست مبتلا هستند و از این بیماری رنج می کشند ، می توانند از روغن الاغ استفاده کنند ، هضم این روغن آسان است و می تواند به درمان یبوست کمک قابل توجهی کند.

 

مشکلات گوارشی و روغن الاغ :
انواع بیماری های گوارشی وجود دارد . برخی از شایع ترین اختلالات گوارشی عبارتند از زخم و التهاب معده است . این روغن سرشار از بوتریک اسید است . این نوع اسید چرب به طور طبیعی در دستگاه گوارشی انسان تولید می شود . باکتری های مفیدی که در روده زندگی می کنند فیبر را به اسید بوتریک تبدیل می کنند . این اسید چرب از دیواره های روده پشتیبانی می کند . بامصرف این روغن می توانید به تولید این ماده کمک مؤثری کنید.طبق مطالعات و پژوهش ها نشان داده شده است که اسید بوتریک از سلول های T کشنده پشتیبانی می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

استحکام استخوان ها  : 

رعایت یک رژیم غذایی مغذی و مفید می تواند باعث استحکام و تقویت استخوان ها شود.  روغن الاغ با داشتن ریز مغذی های ضروری می تواند نقش مؤثری در حفظ سلامت استخوان ها دارد . هم چنین ویتامین K2 موجود در روغن الاغ باعث استحکام استخوان ها می شود.

 

نحوه مصرف روغن الاغ
ابتدا محل مورد نظر را با آب و صلبون بشوئید. سپس چند قطره از این روغن را در محل مورد نظر بریزید و به آرامی ماساژ  دهید. ماساژ باید ۵ الی ۲۰ دقیقه باشد . بعد از انجام ماساژ ، آن را با گاز استریل ببندید تا گرم شود و آن را تا ۲۴ ساعت به حال خود باقی بگذارید. این عمل را قبل از خواب انجام دهید و صبح روز بعد آن را صابون معمولی و یا صابون زرد چوبه خوب بشویید.

 

موارد منع مصرف و احتیاط


روغن حیوانی به طور کامل از چربی ساخته شده است . پس در نتیجه مصرف بیش از حد آن باعث عوارض جدی می شود. باید سعی کنید مراقب مقدار مصرفی تان باشید و متعادل آز آن مصرف کنید.
مطمئن باشید که از یک روغن صد درصد خالص استفاده می کنید ، این روغن مثل روغن نارگیل سفید رنگ است و در هوای سرد به شکل جامد و در هوای گرم به صورت مایع می باشد.
پیش از استفاده از این روغن ، آن را باید به صورت مایع تبدیل کرد .
مصرف روغن الاغ در دوران شیردهی و بارداری و کودکان زیر ۵ سال ممنوع می باشد .

 

روغن الاغ برای برطرف کردم دردهای عضلانی، مفصلی و آرتروز، انواع کمر درد، دیسک کمر، درد پا و غیره مفید است. این روغن با ماساژ بر روی موضع جذب شده و باعث تسکین درد ها خواهد شد. روغن الاغ برای بهبود انواع زخم های پوستی نیز بسیار مفید است و پس از بهبود مانع به جا ماندن اسکار می شود. این روغن برای سوختگی، طراوت پوست و کمک کردن به جوش خوردن استخوان ها تجویز می شود و گفته می شود در همه موارد موثر واقع خواهد شد.

 

 

علیرغم خواص شرح داده شده در رابطه با این روغن طبیعی بهتر است بدون مشورت با پزشک از این روغن استفاده نکنید زیرا ممکن است برای شما عوارضی داشته باشد. علاوه بر این حتما روغن های طبیعی را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه نمایید تا روغن اصل را به شما ارائه دهند. اگر روغنی با یک برند ناشناخته اختلاف قیمت فاحشی با روغن های موجود در بازار داشت حتما از خرید و مصرف آن خودداری نمایید. زیرا این روغن اصل نیست و حاوی مقدار زیادی روغن دیگر است که ممکن است خواص درمانی نداشته باشد و حتی شما را دچار عوارض کند.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها