آخرین اخبار
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
خطرات تتو برای سلامتی / بلایی که تتو سر شما می آورد
بازدید:۲۶۸
صد آنلاین| برخی تحقیقات ارتباطی بین خالکوبی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد شواهد اخیر نشان می‌دهد که خالکوبی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش دهد، اما چه مکانیسم‌های بیولوژیکی می‌تواند این ارتباط را توضیح دهد، و آیا مردم واقعاً باید نگران پیامدهای سلامتی خالکوبی باشند؟
کد خبر : ۱۰۴۰۱۸

به گزارش صد آنلاین برخی تحقیقات ارتباطی بین خالکوبی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد شواهد اخیر نشان می‌دهد که خالکوبی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش دهد، اما چه مکانیسم‌های بیولوژیکی می‌تواند این ارتباط را توضیح دهد، و آیا مردم واقعاً باید نگران پیامدهای سلامتی خالکوبی باشند؟


هشدار به نسل جوان در مورد خطرات تتو برای سلامتی!

 

 مدیکال نیوز در مورد خطرات احتمالی خالکوبی برای سلامتی نوشت: خیراً، محققان بیشتر به روش‌هایی که روش‌های خالکوبی می‌تواند در درازمدت بر سلامت جسمی افراد تأثیر بگذارد، توجه کرده‌اند. یک مطالعه که در ژورنال ASM در آغاز جولای 2024 منتشر شد، نمونه هایی از 75 جوهر خالکوبی و آرایش دائمی را که معمولاً در ایالات متحده استفاده می شود مورد آزمایش قرار داد و نشان داد که 26 مورد از این جوهرها به باکتری های عامل عفونت آلوده شده بودند.

 

نگران‌کننده‌تر اینکه مطالعه‌ای از دانشگاه لوند در سوئد، که ماه قبل در مجله eClinical Medicine منتشر شد، نشان داد که خالکوبی در هر اندازه‌ای با ارتباط 21 درصدی لنفوم، نوعی سرطان خون، مرتبط است.برای شناسایی این پیوند، محققان لوند داده‌های ثبت ملی سرطان سوئد را بررسی کردند که بر روی افرادی که بین سال‌های 2007 تا 2017 تشخیص لنفوم را دریافت کردند، بین 20 تا 60 سال سن داشتند.

 

اما این ارتباط به چه معناست؟ چگونه ممکن است خالکوبی خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش دهد؟ آیا برخی از انواع خالکوبی از سایرین پرخطرتر هستند و اگر چنین است چرا؟ 

 

در نهایت، افراد واقعاً در صورت داشتن خالکوبی چقدر باید نگران ابتلا به سرطان باشند و در مورد انجام یا عدم انجام خالکوبی چه چیزی را باید در نظر داشته باشند؟ این ها سوالاتی است که نیاز به بررسی بیشتر دارد اما آنچه مسلم است اینکه برای خالکوبی باید احتیاط بیشتری به خرج داد.

نو اندیش

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها