آخرین اخبار
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
چروک های ابرو و پیشانی رو بدون بوتاکس و با روشهای کاملا طبیعی صاف صاف کن
بازدید:۳۶۷
چگونه با روشهای های طبیعی و خانگی خط اخم وسط ابروها و پیشانی را از بین ببریم؟
کد خبر : ۹۹۸۷۰

از ماسک های گیاهی تا روش های طب سنتی میتواند در لیست درمان های طبیعی خط اخم و پیشانی قرار بگیرند. راه های ساده برای خلاص شدن از خطوط اخم در منزل شامل :

 

 

 

ژله

این خوردنی خوشمزه که تقریبا در هر خانه ای یافت می شود یکی از درمان های پیشنهادی ماست. ژله می تواند از طریق آبرسانی پوست از خطوط اخم جلوگیری کند؛ کمی از ژله را بر روی پیشانی و بین ابروهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید، با حرکات دایره ای به مدت ۵ دقیقه، می توانید تفاوت را در چند هفته ببینید. با این حال، این دارو برای پوستی که مبتلا به آکنه نیست توصیه می شود، زیرا ژله می تواند تولید سلول های آکنه را افزایش دهد.

 

 

 

ماسک سفیده تخم مرغ

کلاژن و پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند باعث سفتی پوست و کاهش خطوط چین و چروک شود. سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید و لایه ای را روی پیشانی خود قرار دهید. این ماسک پس از ۱۰ دقیقه خشک می شود و می توانید آن را با آب ولرم شستشو دهید. هر روز این کار را تکرار کنید تا سریعتر خط اخم خود را رفع کنید.

 

 


آلوئه ورا

مواد موجود در آلوئه ورا می توانند پوست را بازسازی و بهبود ببخشد، در نتیجه پوست را صاف و هیدراته نگه می دارد. قبل از رفتن به رختخواب و قبل از شستن صورت خود، صبح زود، کمی آلوئه ورا در پیشانی خود ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشورید. هر روز این کار را برای از بین بردن چین و چروک و خطوط اخم خود تکرار کنید.

 

 

 

دستور تهیه چند ماسک صورت مخصوص رفع خط اخم بین دو ابرو

ویتامین های C و E را می توان در میوه های مرکبات و لیمو پیدا کرد که به حفظ نرمی پوست کمک می کند. شما می توانید به طور مستقیم از مرکبات، مانند لیمو و نارنجی در پیشانی و بین ابروهای خود استفاده کنید و پس از خشک شدن آن را شستشو دهید.
راه دیگر این است که ماسکی را با مخلوط کردن ۱/۴ فنجان پالپ پرتقال با آرد برنج تهیه کنید و آن را بر روی پیشانی خود قرار دهید. پس از ۲۵ دقیقه، صورتتان را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

 

 

ماسک آلوئه‌ورا و زیتون

مخلوط کردن ۲ قاشق آلوئه‌ورا ژل و چند قطره روغن زیتون و استفاده از آن به عنوان ماسک روی پیشانی و ابروها می‌تواند در کاهش خط اخم موثر باشد. این ماسک را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه  روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

 

 


ماسک زردآلو و عسل

مخلوط کردن ۲-۳ زردآلو پخته و ۱ قاشق عسل و استفاده از آن به عنوان ماسک روی پیشانی و ابروها می‌تواند کمک کننده باشد. این ماسک را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب گرم بشویید.

 

 

 

ماسک خیار
رنده کردن یک خیار تا حالت پوره‌ای و استفاده از آن به عنوان ماسک روی پوست صورت می‌تواند خط اخم را کاهش دهد. این ماسک را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

 


ماساژ با روغن نارگیل

ماساژ خفیف روی پیشانی و ابروها با استفاده از روغن نارگیل می‌تواند به رفع خط اخم کمک کند. روغن نارگیل را به مدت ۵-۱۰ دقیقه به آرامی روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

 

 

تمرینات چهره

انجام تمرینات و ورزش‌های چهره می‌تواند به تقویت عضلات پیشانی و ابروها و کاهش خط اخم کمک کند. به عنوان مثال، قرار دادن انگشتان خود بر روی ابروها و تلاش برای جلوگیری از بالا رفتن آنها به جای خم شدن می‌تواند مفید باشد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها