۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مضرات نمک دریا را بشناسید
بازدید:۳۲۱
متخصصان طب سنتی معتقدند که نمک دریا مناسب استفاده در برنامه غذایی انسان نیست.
کد خبر : ۹۸۵۷۱

 اول از همه، بهتره نگاهی به تعریف نمک دریا بیندازیم. نمک دریا در واقع به عنوان نمکی شناخته می شود که در فرآیند تبخیر آبِ نمک تولید می شود. آنچه که نمک دریا را از نمک سفره (نمک طعام) مجزا می سازد، حضور مواد مغذی بیشتر و مواد معدنی تیره تر است. ما می دانیم که نمک تصفیه شده شامل فرآیند سنگینی (پیچیده) است که اغلب مواد معدنی آن به جز سدیم و کلر، از بین می رود. علاوه بر آن طعم ها و ساختارهای مختلفی نیز دارد.همچنین نمک دریا از آن جهت شناخته شده است که در رنگ های مختلفی همچون سفید، صورتی، سیاه یا خاکستری وجود دارد در حالیکه نمک دریا صرفا سفید رنگ است.

از طرفی، انواع مختلفی از نمک دریا وجود دارند که شامل نمک دریای هیمالیا، نمک دریای سلتی، نمک دریای برفکی، نمک دریای هاوایی و نمک دریای ایتالیایی می شوند.
در نتیجه، نمک دریا، به نحوی منبع ضروری مغذی به حساب می آید. نمک دریا شامل مواد معدنی طبیعی است که به بهبود عملکردهای بدن کمک می کند. در واقع نمک دریا شامل مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی (زینک) است.

کارشناس برنامه انارستان از شبکه افق عنوان کرد که استفاده از نمک دریا در چرخه غذایی مناسب نیست و میزان رسوبات در آن زیاد است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها