آخرین اخبار
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
سریع و آسان ۱۰ کیلوگرم در یک هفته وزن کم کنید!
بازدید:۶۰۴
در این مقاله چندین راهکار مختلف برای کاهش وزن ۱۰ کیلوگرمی در یک هفته را به شما پیشنهاد میدهیم.
کد خبر : ۹۸۳۸۰

کاهش وزن به شکل سالم و منظم، فواید زیادی برای سلامتی دارد. افت وزن می‌تواند فشار خون را کاهش داده و سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد. این تغییرات می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهند. کاهش وزن همچنین می‌تواند در بهبود علائم دردهای مرتبط با بیماری‌های مزمن مانند آرتروز، کمک کند. از دیگر فواید کاهش وزن افرایش اعتماد بنفس و داشتن تصویر مثبت از بدن خود است. برای کاهش وزن در زمان محدود و بهره مندی از فواید ان راه های مختلفی وجود دارد.

 


رژیم لاغری چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم؟

فرض کنید که به یک عروسی دعوت شده اید و یا از آن مهم تر؛ فرض کنید که خود عروس یا داماد هستید در چنین شرایطی برای رژیم بلند مدت معمولا دیگر دیر شده است و وقت پیدا کردن یک راه سریع برای لاغر کردن است.
اصولا وقتی بحث رژیم لاغری می‌شود، تمرکز ما بیشتر بر روی خوردنی هایی است که بر متابولیسم و سوخت و ساز بدن اثر می‌گذارند؛ از طرفی یک سری از رژیم های خاص طراحی شده اند تا در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بگذراند، هر چند که تداوم در این نوع رژیم ها می‌تواند آسیب زننده باشد و معمولا پس از قطع رژیم بازگشت وزن با همان سرعتی است که از دست رفته است.

 


با تمام این تفاسیر؛ این موارد از موثر ترین پاسخ ها به سوال بهترین رژیم لاغری چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم است.

  •     رژیم کتوژنیک

پایه و اساس این رژیم استفاده از پروتئین و چربی های مفید و حذف کامل کربوهیدرات ها است. به طور کلی وقتی که شما کربوهیدرات کمتری استفاده می‌کنید و یا آن را حذف می‌کنید، بدن شما با سوزاندن چربی ها شروع به کاهش وزن می‌کند و در یک حالت متابولیک که اصطلاحا کتوز نام دارد قرار می‌گیرد.

رژیم ۷ روزه کتوژنیک هیچ عارضه ای ندارد و برای سلامت بدن بسیار مفید است. در طول رژیم کتوژنیک می‌توانید این خوراکی ها را به خیال راحت مصرف کنید و مطمئن شوید که از کربوهیدرات ها به اندازی کافی فاصله گرفته اید.

  •     چربی های سالم مثل کره حیوانی، روغن نارگیل، آووکادو، آجیل، ماهی، زرده تخم مرغ و…
        پروتئین ها مثل مرغ، گوشت گاو، ماهی، جگر، گوشت بره و…
        سبزیجات شامل اسفناج، کلم، فلفل دلمه، مارچوبه، خیار، قارچ و…
        در مصرف لبنیات فقط این موارد مجاز است: ماست های پرچرب، خامه غلیظ، خامه ترش، پنیر کاتیج، پنیر های نرم مثل موزارلا
        رژیم مونو یا تک خوری

رژیم مونو همان‌طور که از نامش پیداست، یک رژیم غذایی بر پایه تک خوری است. در این رژیم یک ماده غذایی ثابت یا گروهی ثابت از مواد غذایی برای مدتی استفاده می‌شود؛ برای مثال رژیم مونو شیر و خرما

 

 

انجام طولانی مدت این رژیم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

  •     رژیم لوکرب

این نوع رژیم دقیقا مانند رژیم کتوژنیک است؛ فقط یک تفاوت اساسی با آن دارد و آن هم این است که بر خلاف کتوژنیک مصرف کربوهیدرات در آن صفر نمی‌شود؛ بلکه تنها میزان استفاده از آن را محدود و تا حد ممکن کم می‌کند؛ این در حالی است که در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات به طور کل قطع می‌شود.

 


چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم با ورزش

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که ورزش به تنهایی تا حد زیادی موثر است؛ اما اگر همراه با یک رژیم غذایی کم کالری باشد، اثر آن خیلی زودتر از حد معمول نمایان می‌شود.

 

 

بهترین ورزش و پاسخ برای چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم با ورزش؛ بی‌‌شک انجام ورزش های هوازی، قدرتی و ترکیب این دو با یکدیگر است.

 


ورزش های هوازی در واقع ورزش هایی هستند که منجر به سوخت اکسیژن می‌شوند و در نتیجه‌ آن ضربان قلب را بالا می‌برند و به عملکرد قلب کمک می‌کنند و از طرفی با بالا بردن سوخت و ساز بدن یکی از ورزش های موثر بر لاغری است.

 

 

اثر گذار ترین ورزش های هوازی عبارت اند از:

  •     شنا
        دویدن
        پیاده روی
        دوچرخه سواری
        ایروبیک

 

 

ورزش قدرتی چیست؟

این نوع تمرینات برای بهبود استقامت بدن طراحی شده اند. شاید بپرسید که این چه ربطی به لاغری دارد؟ سوال درست و به جایی است؛ در واقع ورزش های قدرتی هنگامی که با ورزش های هوازی ترکیب شوند یک محرک بسیار فوق العاده برای لاغر شدن هرچه سریع تر است و از طرفی خود ورزش های قدرتی برای انجام میزان انرژی بسیار زیادی را می‌طلبند بنابراین مقدار بیشتری از چربی ها سوزانده و به انرژی تبدیل می‌شوند.

 

 

اثر گذار ترین ورزش های قدرتی عبات اند از:

  •     بدنسازی
        تمرینات قدرتی هیت
        ورزش های یوگا و پیلاتس

شاید تنها راه چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم بدون رژیم، ورزش باشد؛ البته اگر سایر جراحی ها همچون اسلیو معده، پیکر تراشی و … را نادیده بگیریم.

 


چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم بدون ورزش

اکنون که به سوال چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم با ورزش پاسخ دادیم، نوبت می‌رسد به راه لاغر شدن سریع برای کسانی که وقت و موقعیت ورزش کردن را ندارند. در این باره ۷ نکته جالب و طلایی برای لاغری بدون ورزش را به شما خواهیم گفت:

 

 

۱- شکر را به طور کل از برنامه غذایی خود حذف کنید!

۲- آب زیاد بنوشید و همیشه هیدراته بمانید.

۳- ویتامین C و پروتئین بیشتری مصرف کنید.

۴- نشاسته و کربوهیدرات را تا حد ممکن کنار بگذارید.

۵- از پروبیوتیک ها استفاده کنید. این موارد هم در اقلام خوراکی همچون ماست پروبیوتیک وجود دارد و هم در اقلام دارویی مانند مکمل های پروبیوتیک به وفور پیدا می‌شود.
- پیاده روی کنید.

۷- مصرف غذاهای کالری منفی را افزایش دهید.

چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم در خانه

لاغر شدن در خانه بدون رفتن به باشگاه و استفاده از تجهیزات آن و بدون عمل های جراحی، ممکن است بسیار سخت بنظر برسد و همین طور هم هست!

 


بهترین روش ها در خانه یک رژیم منع کننده مناسب خودتان و انجام حرکات ورزشی مناسب خانه است؛ از طرفی می‌توانید از سایر تسریع کننده های سوخت و ساز هم استفاده کنید تا این اتفاق سریع تر رخ دهد و زودتر به وزن ایده آل برسید. تعدادی از این تسریع کننده ها عبارت اند از:

 


تخم کتان برای لاغری
تخم کتان حاوی فیبر بالا، اسید های چرب امگا ۳، ویتامین B و مواد مغذی بسیار دیگری است. از مهمترین خواص این ماده بالا بردن سوخت و ساز، تنظیم کلسترول و قند خون است.

 

 

مصرف این ماده برای لاغری یک تا دو قاشق روزانه به همراه آب است؛ همچنین می‌توانید بذر را دم کرده و به صورت دمنوش میل کنید.

 


قهوه سبز برای چربی سوزی 

قهوه سبز اصولا به عنوان یک مکمل لاغر کننده شناسایی می‌شود. خواص آنتی اکسیدانی قهوه سبز باعث پایین آمدن فشار خون و کاهش وزن و لاغری می‌شود.

 

 

نحوه مصرف آن برای لاغری روزی سه بار است و در کنار آن ورزش های سبک را فراموش نکنید.
چای سبز و لاغری
چای سبز آن دسته موادی است که به صورت مستقیم بر روی متابولیسم و سوخت و ساز بدن اثر می‌گذارد. مهم ترین تاثیر این چای کم کردن اشتها است که در نتیجه آن مقدار ورودی کالری به بدن شما محدود می‌شود.

علاوه بر نکته بالا و کاهش اشتها، اثر دیگر این چای بیشتر کردن متابولیسم بدن است.

 

 

اگر شما بنشینید و هیچ کاری انجام ندهید بازهم سلول های بدن در حال تجزیه چربی ها و تبدیل آن ها به انرژی هستند؛ اثر چای سبز در این فرایند چیست؟ چای سبز به عنوان یک تسریع کننده اثر می‌گذارد و این فرایند تبدیل چربی به انرژی را سریع تر می‌کند؛ لذا توصیه می‌کنیم در کنار مصرف روزانه سه الی چهار بار از این چای حتما فعالیت های بدنی را به برنامه زندگی خود اضافه کنید.

 

 

فراموش نکنید که مصرف این قبیل دمنوش ها نه تنها ضرری ندارد؛ بلکه با منافع بسیاری همراه خواهد بود.

 


دانه کاج و کاهش وزن

دانه های کوچک کاج آنقدر ارزشمند هستند که خواص آن در قالب کلمات نمیگنجد. از مفید بودن چربی دانه های کاج که باعث سیری می‌شوند تا منابع غنی معدنی و انواع ویتامین های موجود در آن که باعث می‌شود همچون یک مجموعه همه چی تمام برای لاغری بنظر بیاید.

نحوه مصرف آن با بسیاری از سالاد ها و غذا ها ممکن است؛ برای مثال استفاده از دانه کاج در سس پستو پاستا بسیار فوق العاده است و یا ریختن آن روی انواع سالاد؛ به علاوه می‌تواند به صورت بو داده و یا خام به عنوان آجیل و میام وعده مصرف شود .

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها