۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
بازدید:۴۵۴
صد آنلاین | اداره خودمختار شمال و شرق سوریه دیروز یکشنبه 20 کودک روسی، فرزندان داعشی‌ها را از اردوگاه‌های الحول و روج در حومه حسکه به مسکو تحویل داد.
کد خبر : ۹۷۷۳۹

 

به گزارش صد انلاین ،  وبگاه العربی الجدید نوشت: «سرویس مطبوعاتی آمبودسمن کودکان روسیه، گزارش داد که کودکان داعش با هواپیمای متعلق به نیروهای روسی به کشور بازگردانده شده‌اند».

 

 

 

در این زمینه، «ماریا لووا-بلوا»، کمیسر حقوق کودک ریاست جمهوری روسیه، توضیح داد که سن 20 کودک داعشی که مسکو توانسته است آنها را بازگرداند، بین 5 تا 15 سال است و آنها هفت دختر و 13 پسر هستند. بر اساس آنچه در بیانیه روسی گزارش شده و توسط خبرگزاری نووستی آمده است، کودکان داعش بازگشته قبل از ملاقات با بستگانی که با آنها زندگی می‌کنند، تحت معاینه پزشکی و توانبخشی اجتماعی در یکی از مراکز در مسکو، پایتخت روسیه قرار خواهند گرفت.

در 19 فوریه، اداره خودمختار 72 کودک و 27 زن از خانواده‌های جنگجویان داعش در اردوگاه الحول را به هیأتی از قرقیزستان (یکی از جمهوری‌های شوروی سابق که هنوز زبان روسی را به عنوان زبان رسمی کشور استفاده می‌کند) تحویل داد. در اواخر سال 2023، روسیه 34 کودک داعشی را از اردوگاه‌های الحول و روژ در شمال شرق سوریه به روسیه بازگرداند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها