۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲
چرا تخم خربزه این روزها اینقدر مهم شده؟
بازدید:۵۲۷
صد آنلاین | خربزه یکی از میوه هایی است که از تخم آن به عنوان تنقلات استفاده می کنند، خواص تخم خربزه بسیار زیاد است و برای مردان و زنان به طور متفاوتی فایده دارد.
کد خبر : ۹۷۲۹۶

به گزارش صد آنلاین ، خربزه میوه محبوب و خوشمزه‌ای است که در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد. از این میوه خنک‌کننده و آبدار در تهیه دسر و شیرینی‌ها استفاده شده و به صورت میوه تازه، آبمیوه، کنسرو و ترشی به کار می‌رود. جالب است بدانید خواص و فواید خربزه به تخم آن نیز مربوط است و شما با استفاده از تخم خربزه می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند گردید.

 

 

 

 

 

چرا تخم خربزه این روزها اینقدر مهم شده؟

تخم خربزه چه فوایدی دارد؟
مصرف تخم خربزه فواید و مزایای زیادی برای سلامتی دارد که عبارتند از:

لاغری و کاهش وزن
تخم خربزه پروتئین قابل توجهی داشته و حاوی فیبر است به همین خاطر برای لاغری و کاهش وزن مفید و به احساس سیری و کاهش مصرف کالری کمک می‌کند.


بهبود هضم
مصرف تخم خربزه فواید زیادی برای گوارش دارد و سبب بهبود هضم می‌شود. تخم خربزه با دارا بودن فیبر فراوان به سلامت روده کمک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

کاهش کلسترول
برای کاهش کلسترول پیشنهاد می‌شود، تخم خربزه مصرف کنید، زیرا تخم خربزه حاوی فیبر محلول است که می‌تواند به کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) کمک کند.

منبع عالی پروتئین
مصرف تخمه خربزه برای ورزشکاران کودکان و سالمندان مفید است، زیرا تخم خربزه یک منبع عالی پروتئین گیاهی است و در یک اونس (۲۸ گرم) از آن ۳.۶ گرم پروتئین نهفته است این مقدار با پروتئین موجود در یک اونس (۲۸ گرم) گوشت گاو بدون چربی برابر است.

سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
همانطور که گفتیم میوه خربزه فواید فراوانی دارد لب است بدانید که در تخم خربزه نیز ویتامین‌های فراوانی نهفته است، تخم خربزه منبع خوبی از ویتامین‌های A، C و E، مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر و پتاسیم است.
برای درمان بیماری‌ها می‌توان روی تخم خربزه حساب کرد تخم خربزه به دلیل داشتن ویتامین‌های فراوان و مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، پتاسیم برای سلامت چشم، سیستم ایمنی و پوست، سلامت قلب، استخوان و عملکرد عصبی ضروری است.

پیشگیری از سرطان
برای پیشگیری و کمک به درمان بیماری سرطان تخم خربزه پیشنهاد می‌شود، زیرا تخم خربزه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها، فلاونوئید‌ها و ویتامین C است که می‌توانند به محافظت از بدن در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کنند. رادیکال‌های آزاد با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و دیابت ارتباط دارند.

مقدار مصرف تخم خربزه
مصرف روزانه ۱ تا ۲ اونس (۲۸ تا ۵۶ گرم) تخم خربزه بی‌خطر است. مصرف بیش از حد تخم خربزه مضر بوده پس در مقدار مصرف تخم خربزه در روز به سن، جنسیت و وضعیت سلامتی توجه نمایید.

آیا مصرف تخم خربزه مضر است؟
مصرف تخم خربزه بی‌خطر است، اما در صورتی که مقدار زیادی تخم خربزه مصرف کنید ممکن است به مسمومیت با سیانید مبتلا شوید، زیرا تخم خربزه حاوی مقدار کمی اسید سیانیدریک است.
ممکن است شما با مصرف تخم خربزه دچار واکنش‌های آلرژیک شوید، البته اگر به خربزه یا سایر اعضای خانواده کدو تنبل حساسیت داشته باشید.
تخم خربزه را چگونه مصرف کنیم؟
درباره نحوه مصرف تخم خربزه می‌توانید تخم خربزه را از خربزه جدا کرده و بشویید. تخم خربزه را می‌توانید به صورت خام، بو داده یا پودر شده به میان‌وعده یا به سالاد، اسموتی یا سایر غذا‌ها اضافه کنید.

برای پودر کردن تخم خربزه، آن‌ها را در آسیاب قهوه یا مخلوط کن بریزید و برای بو دادن تخم خربزه، آن‌ها را در یک تابه روی حرارت متوسط تفت دهید تا قهوه‌ای روشن شوند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها