آخرین اخبار
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
بازدید:۱۷۸
صد آنلاین | روسای جمهور چین و روسیه در حاشیه نشست امروز آستانه با یکدیگر دیدار کردند و رئیس‌جمهور روسیه روابط میان دو کشور را در «بهترین میزان خود در تاریخ» دانست.
کد خبر : ۹۶۷۲۹

به گزارش صد آنلاین ،  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود گفت، سازمان همکاری شانگهای یکی از ارکان اصلی نظم جهانی عادلانه است.

 

 

 

 

او همچنین با بیان اینکه روسیه از ریاست دوره‌ای چین بر سازمان همکاری شانگهای از ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ حمایت خواهد کرد، گفت روابط روسیه و چین بر مبنای منافع مشترک و احترام به حق حاکمیت طرفین پایه‌ریزی شده است.

پوتین پس از دیدار با شی جین‌پینگ در آستانه گفت: «روابط روسیه و چین در بالاترین سطح خود در تاریخ قرار دارد و علیه منافع هیچ طرف دیگری سازمان‌دهی نشده است. ما خواستار ایجاد بلوک قدرت یا اتحاد نیستیم و تنها در راستای منافع کشور‌های خود حرکت می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور چین همچنین در دیدار امروز خود با «قاسم جومارت توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان گفت پکن از پیوستن این کشور به سازوکار همکاری بریکس استقبال می‌کند.

شی جین‌پینگ با بیان اینکه چین و قزاقستان با وجود وضعیت بین‌المللی، رابطه دوستانه‌ای داشته و فرصت‌های برای همکاری در حوزه‌های با منافع مشترک دارند، گفت: «چین از پیوستن قزاقستان به سازوکار همکاری بریکس حمایت می‌کند.»

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها