آخرین اخبار
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
بازدید:۱۶۸۰
 زیتون ممکن است سلاحی قدرتمند در مبارزه با چاقی باشد.
کد خبر : ۹۶۵۹۴

با این ماده غذایی به جنگ چاقی بروید

 در جهانی که با افزایش نرخ چاقی و بحران دیابت مرتبط با آن مقابله می‌کند، ترکیب طبیعی موجود در زیتون می‌تواند به‌عنوان سلاحی قدرتمند عمل کند.


اکنون این ماده ساده با پتانسیل چشمگیر خود برای مبارزه با افزایش وزن و تنظیم سطح قند خون، توجه مردم را به خود جلب کرده است.

در جهان میکروسکوپی بدن ما، روده میزبان سلول‌های L است. آنها ۲ هورمون متابولیک محوری GLP-۱ و PYY را در طول وعده‌های غذایی آزاد می‌کنند. این هورمون‌ها سربازان طبیعی بدن ما هستند که با پرخوری مبارزه و تلاش می‌کنند سطح قند خون ما را کنترل کنند.

محققان برای موش‌های چاق دیابتی، النولیک اسید خوراکی تجویز کردند و نتایج شگفت انگیز بود. در عرض یک هفته، این موش‌ها میزان وزن قابل‌توجهی از دست دادند و در مقایسه با گروه کنترل، موش‌های چاق که اسید النولیک دریافت نکردند، تنظیم گلوکز را بهبود بخشیدند.

طی بازه زمانی چهار تا پنج هفته‌ای، موش‌ها ۱۰.۷ درصد کاهش وزن را تجربه کردند و سطح قند خون و حساسیت به انسولین آنها با موش‌های لاغر سالم برابری کرد.

محققان دریافتند که النولیک اسید ترفندهای دیگری نیز دارد؛ مصرف غذا را کاهش می‌دهد و باعث کاهش وزن بیشتر می‌شود.

لازم است بدانیم که غلظت النولیک اسید در روغن زیتون یا زیتون بسیار کم است. بنابراین، مزایای چشمگیر این تحقیق ممکن است فقط با خوردن زیتون یا ریختن روغن زیتون روی سالاد به دست نیاید و منابع یا مکمل‌های اضافی ممکن است برای دستیابی به اثرات مشابه لازم باشد.

اصلاحات سبک زندگی و اقدامات بهداشت عمومی تأثیر محدودی بر افزایش شیوع چاقی، یکی از مهمترین عوامل خطر دیابت نوع ۲ داشته است.

گنجاندن اسید النولیک در رژیم غذایی یا مکمل‌ها می‌تواند یک تغییر بازی برای سلامتی پیشگیرانه باشد.

در حالی که طب سنتی مدت‌هاست که به قدرت برخی غذاها اهمیت می‌دهد، طب مدرن اغلب بر درمان به جای پیشگیری تاکید می‌کند اما، با ترکیباتی مانند اسید النولیک که امیدوارکننده واقعی است، می‌توانیم وارد عصر جدیدی از علم تغذیه شویم.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها