آخرین اخبار
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
بازدید:۷۵
آیت الله «سعیدی» گفت: پاسداری از خون شهدا در هر زمان یک وظیفه خاصی را بر دوش ما می‌گذارد بویژه در انتخابات یک رسالت خاص است و همه در این زمینه مسئولیت دارند
کد خبر : ۹۶۴۷۴

 آیت‌الله «سید محمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم در یادواره استانی ۱۴۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اظهار داشت: کسانی که هر سخنی را علیه دستاورد‌های نظام به زبان میاورند، باید بدانند همه انسان‌ها مرگ را خواهند چشید.

 

 

 


وی افزود: شهادت مرگی پر افتخار و انتخابی است و افتخاری که شهید دارد این است که با آبرو و اعتباری الهی از دنیا می‌رود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه شهید هم نامش، هم پرچم، عکس و یادش، هم مزارش و هم خانواده‌اش چراغ راه ما است، گفت: خانواده شهدا اگر مراقبت کنند در مسیر انبیای الهی و اولیای خداوند قدم گذاشته‌اند و باعث افتخار هستند.

امام‌جمعه قم با اشاره به ویژه بودن شهدای جمعیت هلال‌احمر ابراز داشت: شهدای دیگر برای دفاع از وطن، خاک و مرز‌ها تلاش کردند؛ ولی شهدای هلال‌احمر در راه نجات، حفظ و تأمین بهداشت و جان انسان‌ها تلاش کردند و از جان خود برای این امر مهم می‌گذرند؛ این شهدا این رسالت را برای خود قائل بودند که در خدمت مردم و امدادرسان به مردم باشند.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر یک جریان بدون مرز در خدمت‌رسانی است، گفت: هیچ اعتقاد، زبان و فرهنگ خاصی در این امر دخالت ندارد؛ امدادگر کاری ندارد که فردی که از او استمداد می‌طلبد چه دین، مذهب و گرایشی دارد؛ بلکه حفظ جان انسان برایش مهم است؛ ازاین‌رو مردم این جمعیت را دوست دارند و از آنها تقدیر می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی پاسداری از خون شهدا را رسالت بزرگی دانست و افزود: پاسداری از خون شهدا در هر زمان یک وظیفه خاصی را بر دوش ما می‌گذارد؛ مثلاً پاسداری از خون شهدا در انتخابات یک رسالت خاص است و همه در این زمینه مسئولیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث انتخابات یک سری شرایط و مقررات شرعی و قانونی، یک سری مقررات کشوری و یک سری مقررات انسانی و وجدانی وجود دارد، گفت: اشخاص در مناظرات و تبلیغات خود باید کاری کنند که مردم متمایل به شرکت در انتخابات شوند، مقام معظم رهبری دو راهبرد کلی را مشخص کردند، اول مشارکت بالای مردم و دوم انتخاب فرد اصلح و به نامزد‌ها و اطرافیانشان تأکید کردند که از برنامه‌های خود صحبت کنید و از داشته‌ها و ایده‌های خود حرف بزنید و در این مسیر لجن‌پراکنی نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری زیرسؤال‌بردن خدماتی که انقلاب اسلامی در این ۴۵ سال به مردم ارائه کرده است را از مصادیق لجن‌پراکنی دانست و افزود: برخی برای جمع‌کردن رأی، کشور و انقلاب خود را زیر سؤال می‌برند و نسبت‌های دروغ می‌دهند و حرف‌های نامربوط می‌زنند و به رهبری و شهدا جسارت می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی با بیان این که برخی می‌خواهند هرچه در کشور‌های غربی انجام می‌شود در ایران هم انجام شود، افزود: ما انقلاب کردیم که ارزش‌های اسلامی را اجرا کنیم نه اینکه مانند کشور‌های غربی باشیم؛ ما روزبه‌روز باید به اسلامیت و عدالت علوی نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به هیچ جریانی که در نظام مورد قبول است سیاه‌نمایی کنیم، افزود: نقدکردن با لجن‌پراکنی و ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات فرق دارد؛ اینکه ۶۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند به‌خاطر سیاه‌نمایی‌ها و لجن‌پراکنی‌ها است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه معیار ما باید رضایت خدا باشد، گفت: برخی گویا اعتقاد ندارند که روزی خواهند مرد و باید پاسخگو باشند؛ زیرا اگر انسان باور به مرگ داشته باشد این‌جور سیاه‌نمایی نمی‌کند و به شهدا و انقلاب جسارت نمی‌کند.

انتهای پیام/998

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها