۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
وعده های بانک شهر به هواداران پرسپولیس عملی می شود؟
بازدید:۱۰۳۱
هواداران پرسپولیس از عملکرد کنسرسیوم های بانکی که مالک باشگاه شان شده اند ناراضی به نظر می رسند
کد خبر : ۹۶۰۳۵

در همان روزهایی که زمزمه هایی در مورد واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به کنسرسیوم های بانکی و هولدینگ خلیج فارس منتشر می شد، هواداران پرسپولیس با اعتراض به نوع و نحوه واگذاری دو باشگاه، تاکید داشتند باشگاه رقیب به مجموعه قدرتمندتری از نظر مالی واگذار شده و باشگاه رقیب شان با توجه به پشتوانه مالی بالای غول های نفتی، می توانند به راحتی مشکلات مالی جاری را حل و فصل کرده و در نقل و انتقالات نیز عملکرد بهتری داشته باشد. دل نگرانی هایی که در همان ابتدا توسط مدیران وزارت ورزش و همین طور مدیران باشگاه پرسپولیس رد شد.


حمایت مدیران باشگاه پرسپولیس از کنسرسیوم های بانکی دو دلیل عمده داشت. اول این که نقدینگی در بانک ها از هر شرکت دیگری بالاتر است و دلیل دوم نیز به این واقعیت برمی گشت که هزینه جاری باشگاه پرسپولیس برای یک فصل قطعا رقمی کمتر از هزار میلیارد خواهد بود و این رقم برای 6 بانک بزرگ ایران قطعا رقم هنگفت و دور از دسترسی نیست.

در ادامه راه سید محمد مهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر در اولین مصاحبه هایی که پس از واگذاری باشگاه پرسپولیس داشت با خطاب قرار دادن هواداران پرسپولیس گفت:ان‌شاءالله باشگاه پرسپولیس از این پس در خصوص مسایل مالی و پرداخت هزینه‌ها دغدغه‌ای نداشته باشد و هواداران به موضوعات فنی داخل زمین متمرکز باشند. همچنین امیدواریم که با پیروزی‌ها و کامیابی‌هایی که باشگاه پرسپولیس خواهد داشت، روند تعالی این باشگاه طی شود. هزینه و مدل منابع مصرفی که برای پرسپولیس تدارک دیده‌ایم باید این باشگاه را از دریافت تسهیلات بی نیاز و به سوی درآمدزایی سوق دهیم.  امیدواریم که دغدغه هواداران که بیشتر به موضوعات بیرون از زمین بود نیز برطرف گردد.

این اظهارات مدیرعامل بانک شهر تا حدی منتقدان این واگذاری را آرام کرد و در ادامه نیز هواداران پرسپولیس با توجه به در پیش بودن فصل نقل و انتقالات تمام تلاش خود را برای همراهی این بانک در پیش گرفته و علاوه بر مشارکت برای بالا بردن آمار بانک شهر در فضای مجازی برای گرفتن کارت های هواداری به بانک ها یورش بردند. اما عجیب اینجاست در شرایط فعلی و درحالی که تصور می شد باشگاه پرسپولیس با حضور بانک شهر و 5 بانک دیگر حضور قدرتمندتری نسبت به فصل های گذشته در نقل و انتقالات داشته باشد اما در همان گام اول جدایی دو بازیکن به ویژه مهدی ترابی شوک بزرگی به هواداران پرسپولیس وارد کرد. آن هم در شرایطی که مشکل ترابی و اسماعیلی فر دریافت حقوق معوقه و ثبت قرارداد با مبلغی بالاتر بود.

این روند با جدایی این دو بازیکن پایان نیافت و درحال حاضر نه تنها باشگاه پرسپولیس از خرید حتی یک بازیکن هم عاجز بوده بلکه شاهد انتقال مهره های مد نظرش همچون اسلامی به تیم رقیب و جنگ دو باشگاه استقلال و سپاهان برای جذب جواد آقایی پور با مبالع بالاتر است و هوادار پرسپولیس انگار هیچ کاری نمی تواند انجام دهد جز نگاه و افسوس..

به جز جذب بازیکنان جدید، باشگاه پرسپولیس در تمدید قرارداد و حتی پرداخت پول بازیکنان قدیمی خود نیز ناموفق بوده است. تمدیدی ها تاکید دارند تا زمانی که پیامک واریز پول را نبینند قراردادشان را تمدید نمی کنند و بازیکنان قدیمی هم هشدار داده اند تا پول نگیرند در تمرین حاضر نمی شوند.

اتفاقاتی که دست به دست هم داده تا هواداران پرسپولیس یکی از پرتنش ترین نقل و انتقالات سال های اخیر را پشت سر بگذارند. جالب اینجاست که آن ها در دو فصل گذشته با اقدامات رضا درویش و همراهانش برنده تام و تمام نقل و انتقالات بوده اند اما این روزها درحالی که توقع داشتند با پشتوانه مالی بانک شهر و بقیه بانک ها و هنر مذاکره درویش در بازار، نقل و انتقالات رویایی داشته باشند اما در شرایط فعلی وضعیت بسیار مبهمی را پشت سر می گذارند.

به راستی مگر وعده مدیرعامل بانک شهر به نمایندگی از بانک های مالک باشگاه پرسپولیس "از بین بردن دغدغه های هواداران پرسپولیس" نبود؟ مگر قرار نبود هواداران میلیونی پرسپولیس پس از سال ها با فراغ بال شاهد حضور پرقدرت تیم شان در بازار خرید و فروش بازیکنان و مربیان باشند. پس آن وعده ها به کجا رسید و چرا پرسپولیس هنوز هیچ اقدام مثبت و امیدوار کننده ای در نقل و انتقالات تابستانی نداشته است؟

بی شک در روزهای آینده به این موضوع مهم بیشتر خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها