آخرین اخبار
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
افزایش طول عمر با ضمانت صحت کامل بدن با مصرف این ویتامین
بازدید:۲۸۰
مطالعه‌ای ۲۰ ساله با بررسی حدود ۴۰۰هزار بزرگسال در آمریکا، نشان داده است که مصرف منظم مولتی‌ ویتامین‌ها خطر مرگ را کاهش نمی‌دهد.
کد خبر : ۹۵۹۸۶

این تحقیق توسط محققان مؤسسۀ ملی سرطان در NIH انجام شده و نتایج آن در ژوئن ۲۰۲۴ در مجلۀ JAMA Network Open منتشر شده است. نتایج نشان داد که هیچ ارتباطی بین استفاده از مولتی‌ ویتامین‌ها و کاهش مرگ‌ومیر ناشی از هر علتی مانند: بیماری‌های قلبی و سرطان، وجود ندارد.

 

 

بسیاری از بزرگسالان در ایالات متحده با امید به بهبود سلامت خود مولتی‌ ویتامین مصرف می‌کنند. با وجود این، مزایا و مضرات استفادۀ منظم از مولتی‌ ویتامین همچنان نامشخص می‌باشد. مطالعات قبلی در مورد مصرف مولتی‌ ویتامین و مرگ و میر، نتایج متفاوتی را به همراه داشته و با زمان‌های کوتاه پیگیری، محدود شده است.

 

 

در راستای بررسی عمیق‌تر رابطۀ میان مصرف منظم مولتی‌ ویتامین‌ها و مرگ و میر کلی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان، محققان داده‌های سه مطالعۀ بزرگ و متنوع از نظر جغرافیایی که در مجموع 390124 بزرگسال آمریکایی بودند را تجزیه و تحلیل کردند. شرکت‌کنندگانی که در این تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، به‌طور کلی سالم بودند و سابقۀ هیچ‌گونه سرطان یا سایر بیماری‌های مزمن را نداشتند.

 


تجزیه و تحلیل و نتایج

از آنجایی که جمعیت مورد مطالعه بسیار بزرگ بود و پیگیری‌های طولانی و اطلاعات گسترده در مورد عوامل دموگرافیک و سبک زندگی را در برداشت، محققان توانستند اثرات سوگیری‌های احتمالی را که ممکن است بر یافته‌های مطالعات دیگر تأثیر گذاشته باشد، کاهش دهند. به عنوان مثال: افرادی که از مولتی‌ ویتامین‌ها استفاده می‌کنند، امکان دارد به‌طور کلی سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند و احتمال مصرف مولتی‌ ویتامین‌ها توسط افراد بیمار بیشتر است.

 

 

این تجزیه و تحلیل نشان داد افرادی که روزانه مولتی‌ ویتامین مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که مولتی‌ ویتامین مصرف نمی‌کردند، کمتر در معرض خطر مرگ به هر علتی قرار نداشتند. همچنین هیچ تفاوتی در مرگ و میر ناشی از سرطان، بیماری‌های قلبی یا بیماری‌های عروق مغزی وجود نداشت. نتایج برای عواملی مانند: نژاد و قومیت، تحصیلات و کیفیت رژیم غذایی تنظیم شد.

محققان خاطرنشان کردند که ارزیابی استفاده از مولتی‌ ویتامین و خطر مرگ در میان انواع مختلف جمعیت، مثل افرادی که کمبودهای تغذیه‌ای دارند، همچنین تأثیر بالقوۀ استفادۀ منظم از مولتی‌ویتامین بر سایر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن، اهمیت دارد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها