۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
بازدید:۲۴۹
تشخیص روغن کرچک اصل برای مصرف کننده و خریدار عادی به راحتی ممکن نیست؛ اما برخی ویژگی‌های ظاهری به آن‌ها در این امر کمک می‌کند. در ادامه با راه های تشخیص روغن کرچک اصل آشنا می‌شوید.
کد خبر : ۹۵۸۴۷

چگونه روغن کرچک اصل را تشخیص بدهیم؟

تشخیص روغن کرچک اصل برای مصرف کننده و خریدار عادی به راحتی ممکن نیست؛ اما برخی ویژگی‌های ظاهری به آن‌ها در این امر کمک می‌کند:


۱. رنگ روغن کرچک: رنگ روغن اولین ایتمی است که خریدار هنگام خرید روغن کرچک به چشمش می‌آید و بررسی را با آن شروع می‌کند. روغن کرچک بکر و خالص اگر فیلتر و تصفیه نشده باشد، رنگ تیره و متمایل به سبز کدر دارد و اگر در درجه بعد فیلتر شود، روغنی شفاف است که رنگ آن به زرد مات متمایل می‌شود. همچنین اگر روغن کرچک را کاملا تصفیه شیمیایی کنند، کاملا شفاف و یا متمایل به زرد کم‌رنگ می‌شود.

۲. بافت و سیالیت روغن کرچک: حتما در مورد روغن کرچک اصل شنیده‌اید که یکی از ویژگی‌های متمایز آن ویسکوز بودنش نسبت به روغن‌های دیگر است. به زبان ساده‌تر روغن کرچک همانند دیگر روغن‌ها روان و سیال نیست؛ بلکه مانند عسل کمی لزج و چسبناک است. همین ویژگی باعث شده است که استفاده از آن به‌تنهایی روی پوست یا مو کمی سخت باشد و معمولا می‌گویند که آن را با روغن دیگری ترکیب کنید.

۳. بوی روغن کرچک: بوی روغن کرچک اصل را زمانی بهتر متوجه می‌شوید که با بوی گیاه کرچک آشنا باشید. از آنجا که تولید روغن کرچک بکر در دمای بسیار پایین صورت می‌گیرد، بوی تازگی گیاه در آن حفظ می‌شود؛ بنابراین بوی سوختگی نمی‌دهد و بوی ملایمی از گیاه و دانه کرچک به مشام می‌رسد. در صورتی هم که روغن کاملا تصفیه شود، هیچ بویی نباید داشته باشد.

خواص روغن کرچک :

1- زیبایی و سلامت پوست
روغن کرچک به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی قوی برای پوست استفاده می‌شود که برای تحریک رشد و حفظ سلول‌های سالم پوست عمل می‌کند و در همچنین حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب مفید است که پوست را مرطوب، انعطاف‌پذیر و روشن می‌کند.

روغن کرچک یک سلاح مؤثر در مقابله با چین و چروک‌ها و علائم پیری است که روی زیبای و طراوت پوست تأثیر می‌گذارد، ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و تغییر رنگ پوست را درمان می‌کند که به همین دلیل در تعداد زیادی از محصولات مراقبت از بدن و پوست وجود دارد.

علاوه بر موارد قبلی مشخص شد که روغن کرچک فواید دیگری نیز برای پوست و زیبایی دارد، از جمله: پیشگیری از عفونت‌های پوستی، درمان آفتاب سوختگی‌ها و مشکلات پوستی نظیر آکنه، جوش و پسوریازیس را در پی دارد. این روغن ماده‌ای بی‌خطر با عوارض خیلی کم و نادر، برای استفاده مستقیم برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه است که موجب بسته شدن منافذ پوست هم نخواهد شد.

2- خواص روغن کرچک برای سلامت و زیبایی موها
معمولاً موها با سرعت یک سانتی‌متر در ماه رشد می‌کنند، اما برخی مطالعات گزارش می‌دهند که استفاده از روغن کرچک یک بار در ماه می‌تواند رشد مو را از 3 تا 5 برابر سرعت طبیعی افزایش دهد. این روغن هنگامی که بر کف سر استفاده می‌شود  به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب مفید و مقادیر بالای ویتامین E، موجب تقویت گردش خون در سر که می‌شود که در نتیجه تسریع رشد مو را به دنبال دارد.

وجود ویتامین E در این روغن موجب می‌شود که پوست سر را از شوره سر و از هرگونه عفونت باکتریایی یا قارچی التیام بخشد و فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند. مصرف این روغن از موها در برابر شکستگی و کم آبی محافظت می‌کند و رطوبت مورد نیاز آن را تأمین می‌کند.

3- تقویت رشد مژه و ابروها
همچنین گفته می‌شود روغن کرچک به دلیل ترکیبات مؤثر خود موجب تقویت فولیکول‌های مو و در نتیجه تسریع رویش و تقویت ابروها و مژه‌ها خواهد شد. روغن کرچک را می‌توان برای افزایش تراکم و طول مژه‌ها با استعمال آن به مژه‌ها استفاده کرد، مراقب باشید مقدار زیادی روغن ریخته نشود و با چشم تماس پیدا نکند، زیرا ممکن است هنگام بیدار شدن از خواب باعث تحریک اشک چشم و پف دور چشم شود.

توصیه می‌شود حتماً روغن کرچک اصل خریداری کنید و این عمل را روزانه قبل از خواب انجام دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

4- خواص روغن کرچک برای درمان یبوست
طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، مشخص شد که روغن کرچک یک ملین قوی برای روده‌ها است که مصرف آن در پیشگیری از یبوست بسیار مؤثر است. برای مصرف خوراکی می‌توانید این روغن را با نصف قاشق چای خوری آب یا آبمیوه‌های طبیعی و خالص ترکیب کنید تا عطر و طعم قوی و تند آن کمتر شده و راحت‌تر مصرف کنید.

روغن کرچک علاوه بر تسهیل حرکات روده کوچک و روده بزرگ، برای رفع مشکلات بواسیر و عفونت‌های گوارشی نیز مؤثر عمل می‌کند، همچنین می‌توان با قرار دادن کمی روغن کرچک بر روی ناحیه آسیب دیده و ماساژ دادن، این مشکل را تسکین دهید یا درمان کنید.

5- زیبایی و سلامت ناخن‌ها
روغن کرچک همچنین برای مرطوب کردن ناخن‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر ترک خوردن و شکنندگی مؤثر است. برای بهره بردن از این مزایای روغن می‌توانید هر شب دست و ناخن را با کمی روغن کرچک ماساژ می‌دهند .

روغن کرچک همچنین برای از بین بردن ناهمواری، بزرگی نامتعادل و قرنیه کردن ناخن‌های پا استفاده می‌شود. توصیه می‌شود که پاها را از شب قبل از خواب با روغن کرچک آغشته کنید و ماساژ دهید و جورابی به پا کنید تا روز بعد تا روغن روی پاها در طول شب بماند. روغن را دو بار در هفته این‌گونه بر روی پا ماساژ دهید و بگذارید تا روز بعد بماند تا زمانی که پوست نرم شود.

21025/ح

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها