آخرین اخبار
۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
بازدید:۲۶۸
صد آنلاین | مقامات آمریکایی نگران هستند که حمله اسرائیل به حزب الله لبنان روسیه را به جنگ بکشاند.
کد خبر : ۹۵۷۱۰

 

به گزارش صد آنلاین ، نمایندگان وزارت دفاع و اطلاعات آمریکا نگران این هستند که تهاجم اسرائیل به مواضع حزب الله لبنان که تحت حمایت ایران است باعث تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه و تقویت همکاری نظامی تهران با مسکو شود.

 

 

 

 

 

به گزارش به میدل ایست آی MEE، نگرانی‌های مقامات فعلی و سابق آمریکایی در خصوص پیامد‌های "ثانویه" و "ثالثیه" حمله زمینی اسرائیل به حزب الله نشان می‌دهد روسیه در حال بررسی افزایش حمایت از "محور مقاومت" است.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با MEE مدعی شد در یمن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در حال بررسی ارائه موشک‌های بالستیک ضد کشتی به جنبش انصارالله است.

در ماه نوامبر، وال استریت ژورنال گزارش داد که گروه واگنر، یک سازمان شبه نظامی روسی، قصد دارد یک سامانه دفاع هوایی روسیه را در اختیار حزب الله لبنان قرار دهد.

ویلیام اشر، تحلیلگر ارشد سابق سیا در خاورمیانه، می‌گوید: «اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، احتمالا روابط نظامی ایران با روسیه را برای کمک به حزب الله در دفاع از خود بیشتر خواهد کرد.»

پس از عملیات طوفان الاقصی این احتمال از سوی کارشناسان مطرح شد که ممکن است پس از ۱۷ سال بار دیگر نبرد جدیدی میان حزب الله و رژیم اسرائیل آغاز شود.

با افزایش زمزمه‌های رسانه‌ای-سیاسی در خصوص احتمال لشکرکشی و حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، گمانه‌زنی‌ها در خصوص میزان آمادگی مقاومت برای تجاوز زمینی یگان‌های زرهی اسرائیل و در عین وارد کردن ضربه متقابل به دشمن صهیونیستی تشدید شده است.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها