آخرین اخبار
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
بازدید:۸۶
مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه علمیه قم مردم را به حضور پرشور و حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.
کد خبر : ۹۵۱۵۶

مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی با صدور پیام‌های جداگانه، مردم شریف ایران اسلامی را به حضور باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

 

 

دعوت مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری

 

 

دعوت آیت‌الله جوادی آملی از مردم برای حضور در انتخابات
آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: مردم در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آنها صرفاً به‌دلیل انتخابات و جمهوریت نیست؛ مردم ایران نیز مردمی بزرگ و بافرهنگ هستند و در همه صحنه‌های کشور از جمله دفاع مقدس حضور فعال داشته‌اند، باید مسئولین این تلاش و از‌خودگذشتگی مردم را قدر بدانند و با سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کاری کنند تا ملت بتواند روی پای خود بایستد.

وی افزود: امروز موظف هستیم وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت‌ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند حضور فعال داشته باشیم، حضور پای صندوق‌های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن‌زدایی می‌کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: امیدواریم به‌حرمت خون‌های پاک شهدا، مردم در این صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند تا استقلال کشور نیز محفوظ بماند

دعوت آیت‌الله نوری همدانی از مردم برای حضور در انتخابات‌
آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: یکی از نماد‌های مردم‌سالاری دینی، انتخابات است؛ براین اساس باید توجه داشت حضور پرشور در انتخابات بر تقویت این اصل خواهد افزود و موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد و از طرفی چشم طمع دشمنان ملت را کور خواهد نمود و موجب قدرت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی افزود: بدون تردید انتخاب فردی اصلح در حل مشکلات موجود مؤثر خواهد بود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اینجانب از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنم در این انتخابات مهم شرکت نموده و وحدت و همدلی خود را یک بار دیگر در مقابل چشم ناظران جهانی به نمایش بگذارند.

دعوت آیت‌الله مکارم شیرازی از مردم برای حضور در انتخابات‌
متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به شرح زیر است: مردم شریف ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انجام تکلیف الهی انسانی انتخابات قرار گرفته‌اند. بر همه واجدین شرایط لازم است با شرکت پرشور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایستۀ جایگاه مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران، وظیفۀ شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آیندۀ جامعه ادا نمایند.

از درگاه خداوند متعال عزّت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران را مسألت دارم.

دعوت آیت الله سبحانی از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری
آیت‌الله سبحانی در گفتگو با خبرنگاران با دعوت از مردم برای حضور باشکوه و حداکثری در انتخاب ریاست جمهوری اظهار داشت: مملکت مشکلاتی دارد. راه حل مشکلات انتخاب اشخاصی یا شخصی است که در حقیقت مشکل را بداند و عمل کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ویژگی‌های فرد اصلح و لزوم انتخاب چنین فردی افزود: شخصی که انتخاب می‌شود باید به اصطلاح هم فعال باشد و هم در واقع مُدرک مشکلات باشد. انتخاب چنین فردی یک نوع فریضه است.

دعوت آیت‌الله اعرافی از مردم برای حضور در انتخابات
آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به مردم شریف و جوانان اظهار داشت: با تبریک ولادت امام کاظم (علیه السلام) و گرامی داشت یاد شهدای اسلام و انقلاب اسلامی بویژه شهدای هفتم تیر و آیت الله شهید بهشتی (ره) و شهدای خدمت و امام شهدا (ره)، ملت آگاه و بیدار ایران در نقاط حساس و تاریخی نقش آفرین و سرنوشت ساز بوده و آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی و آزادگی و بیداری آنان درگوش جهان پیچیده است و اینک جهان به فردای ایران و حضور مردم شریف میهن اسلامی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی چشم دوخته است.

وی افزود: این انتخابات در کارزار بزرگ منطقه و در میدان معادلات پیچیده جهان می‌تواند بر اقتدار ملی و انقلابی ایران و درخشش گفتمان اسلام ناب و اندیشه امام خمینی (ره) و پیشرفت محور مقاومت و عدالت بیداری مستضعفان بیافزاید و راهی به سوی حل بیشتر مشکلات مردم بگشاید و آرمان و راه شهدای عالیقدر و بویژه شهدای گرانقدر خدمت را تداوم بخشد و این همه در گرو مشارکتی گسترده و انتخابی هوشمندانه است.

آیت‌الله اعرافی گفت: حوزه‌های علمیه با الهام گیری از رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید و همراه با نخبگان و فرهیختگان و دانشگاهیان ارجمند، آحاد مردم شریف و جوانان عزیز و طبقات و قشر‌های گوناگون را به حضور چشمگیر و تحول آفرین و انتخاب هوشمندانه با توجه به معیار‌های گزینش برتر فرا می‌خوانند. عظمت وشکوه بیشتر اسلام و انقلاب و ایران و عزت روز افزون مردم شریف ایران و پیروزی انقلاب اسلامی و امت اسلام را از خداوند مهربان خواستارم.

دعوت آیت‌الله کعبی از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در آستانه اربعین شهدای پرواز اردیبهشت و شهادت شهید خدمت به جمهور، رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی، حضرت آیت الله رئیسی اعلی الله مقامه، کشور در آستانه حماسه بزرگ ملی هشت شهریور و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قرار دارد که آینده انقلاب اسلامی را رقم می‌زند. هم در سطح داخل و هم در سطح بین الملل و بدیهی است که مشارکت بالای مردم در این انتخابات و تمرکز بر انتخاب اصلح، به‌ویژه بر اساس رهنمود‌های روز عیدغدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حائز اهمیت است.

آیت‌الله کعبی افزود: رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید انقلاب اسلامی تراز ریاست جمهوری را بالا برده و اصول حکمرانی رئیس جمهور شهید مثل ولایت مداری، خستگی ناپذیری، کارآزمودگی، مردم داری، پشتیبانی از جبهه مقاومت و تسلیم ناپذیری در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی تحول خواهی و توجه به مسئله جهش تولید با مشارکت مردم و توجه به حل مشکلات معیشتی مردم و مسائلی که در دسترس مردم است مورد توجه ایشان بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر ادامه پیدا میکرد همه این مشکلات حل میشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار ما این است که مردم در روز جمعه هشتم تیرماه با حضور حداکثری رئیس جمهوری مثل شهید رئیسی را انتخاب کنند و مسیر رشد و تحول و تعالی ایران اسلامی را بالا ببرد. البته ملت ما نمی‌خواهد به عقب برگردد و کسانی را که آویزان به آمریکا هستند و صحبت‌های ناامید کننده می‌زنند، مورد اقبال و توجه ملت قرار نمی‌گیرد و امید آن است که رئیس جمهوری مثل شهید رئیسی با فتانت و هوشمندی و حکمت و حضور در صحنه ملت ایران رقم بخورد و همانطور که رهبری فرمودند بدرقه شهیدان و تشیع جنازه شهیدان و مجالس با شکوه شهیدان این حماسه با حماسه انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور ملت ایران تکمیل شود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: توصیه بنده این است که از دو قطبی‌های بی حاصل پرهیز و به تردید‌ها خاتمه دهیم و با حضور میلیونی پای صندوق رأی به عنوان واجب مهم سیاسی و عمل صالح، ان شاءلله آینده انقلاب اسلامی را رقم زنیم.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها