آخرین اخبار
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
بازدید:۱۸۷
معاون اجتماعی سازمان انتقال خون با تاکید بر لزوم جوان‌سازی و کاهش میانگین سنی اهداکنندگان خون، گفت: اهدای خون، کاری دواطلبانه و خیرخواهانه است؛ اقدمات و برنامه‌ها باید به نحوی باشد که فرهنگ ایثار و انسان‌دوستی در میان جوانان تقویت شود.
کد خبر : ۹۴۳۵۶

افزایش مصرف خون در سال گذشته / ضرورت تقویت فرهنگ اهدای خون در جوانان

شهرام میرزایی درباره برنامه‌های سازمان انتقال خون برای کاهش میانگین سنی اهداکنندگان خون گفت: جامعه ایران در مسیر میانسالی قرار دارد و به همین دلیل تعداد افرادی که از چرخه اهدای خون به دلیل افزایش سن، به سقف اهدا می‌رسند، در حال افزایش است. به دلیل اینکه تعداد افرادی که به سقف اهدای خون می‌رسند رو به افزایش است، سازمان اهدای خون، جوان‌سازی و کاهش میانگین سنی اهداکنندگان خون را در دستور کار خود قرار داده است.


وی با اشاره به افزایش سن اهداکنندگان گفت: سازمان انتقال خون فقط با موضوع افزایش سن اهداکنندگان روبرو نیست؛ چراکه میزان مصرف خون در سال گذشته نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، اظهار کرد: جای سازمان انتقال خون در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خالی است. با زهم تاکید می‌کنم سازمان انتقال خون باید در مسیری گام بردارد که مشارکت جوانان برای اهدای خون بیشتر شود. اهدای خون، کاری دواطلبانه و خیرخواهانه است؛ اقدمات و برنامه‌ها باید به نحوی باشد که فرهنگ ایثار و انسان‌دوستی در میان جوانان تقویت شود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون درباره اقدمات انجام شده برای جذب جوانان جهت اهدای خون گفت: جلسه‌ای با معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار کرده‌ایم و نتایج خوبی به دست آورده‌ایم. وزارت ورزش و جوانان خواهان افزایش حضور جوانان در خدمات داوطلبانه است و در نظر دارد نشاط را در میان جوانان افزایش دهد. یکی از وظایفی که برای سازمان انتقال خون تعریف شده، ایجاد حس مشارکت و نوع دوستی در میان جوانان برای افزایش میزان ذخایر خون است.

وی درباره نتایج اقدمات انجام شده برای کاهش میانگین سنی اهداکنندگان خون گفت: میزان مراجعه اهداکنندگان جوان به میزان ناچیزی طی سال گذشته افزایش یافت و برنامه‌های مدنظر خود را برای افزایش این گروه طی سال جاری اجرا می‌کنیم.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: دانشجویان می‌توانند نقش موثری در کاهش سن اهداکنندگان داشته باشند؛ به همین دلیل با نهادها و دانشگاه‌های کشور ارتباط برقرار کرده‌ایم که از ظرفیت حضور دانشجویان برای ترویج فرهنگ اهدای خون در میان جوانان استفاده کنیم.

21025/خ

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها