آخرین اخبار
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
بازدید:۴۰۴
صد آنلاین | حمله اوکراین به بزرگترین شهر شبه جزیره کریمه ۵ کشته در پی داشت که ۳ نفر آنان کودک بودند.
کد خبر : ۹۴۳۴۸

 

به گزارش صد آنلاین ،  گفته مقامات روسیه در حملات پهپادی و موشکی اوکراین به شهر ساحلی «سواستوپول» در شبه جزیره کریمه، دست کم ۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

 

 

 

 

 «میخائیل رازوژایف» فرماندار این شهر می‌گوید سه نفر از افرادی که بر اثر سقوط پنج موشک اوکراینی در سواستوپول کشته شدند، کودک بودند.

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه نیز به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که ۱۲۴ نفر در پی این حادثه زخمی شده اند.

در ویدئویی که تلویزیون دولتی روسیه از این حادثه منتشر کرده، صدایی شبیه انفجار به گوش می‌رسد و افرادی در ساحل به دنبال سرپناه می‌گردند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود روسیه اعلام کرد که در این منطقه هم مرز با اوکراین، بر اثر حملات پهپادی کی‌یف ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند. 

وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیرو‌های پدافند هوایی این کشور ۳۳ پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق غربی «بریانسک» «اسمولنسک» «لیپتسک» و «تولا» سرنگون کردند اما هنوز تلفات یا خسارات احتمالی از این مناطق گزارش نشده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد از آن جایی که مختصات پرواز موشک‌ها بر اساس اطلاعات دریافت شده از ماهواره‌های جاسوسی آمریکا بوده و تسلیحات را نیز آمریکا برای اوکراین تامین کرده، بنابراین واشنگتن مسئول مستقیم این حملات است.

مترجم: زهرا نجفی

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها