آخرین اخبار
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
بازدید:۱۸۷
امروزه برای تغییر فرم بینی از پلاسماجت بینی استفاده می‎شود. پلاسما جت به عنوان یکی از جدیدترین و به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا به شمار می‌رود که هدف آن، زیباسازی و جوانسازی نواحی مختلف پوست است.
کد خبر : ۹۳۱۶۲

پلاسماجت بینی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

 

به گزارش مجله سلامت صدآنلاین، پلاسماجت به عنوان یک دستگاه جدید و روش نوین در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از کلینیک‌های زیبایی به دلیل محبوبیت و افزایش طرفداران، قصد خرید دستگاه پلاسماجت را دارند. استفاده از این دستگاه باعث تسریع فرآیند آب‌رسانی به پوست و در نهایت شادابی و جوانی پوست می‌شود.


دوره درمان با این دستگاه در افراد مختلف بسته به نیاز پوست و جنسیت متفاوت خواهد بود و معمولا بین ۳ تا ۴ جلسه طول می‌کشد. در ادامه قصد داریم با پلاسماجت بینی بیشتر آشنا شویم و بدانیم که پلاسماجت بینی چگونه است؟

پلاسماجت بینی چیست؟

امروزه بهترین راه فرم‌دهی به بینی‌های گوشتی و استخوانی، استفاده از دستگاه پلاسماجت بوده که جایگزین جراحی‌های زیبایی بینی شده است. این روش به‌ صورت یک روش غیرتهاجمی یا به عبارتی غیر جراحی عمل می‌کند. نواقص جزئی بینی با این روش برطرف می‌شوند.

پلاسما بینی باعث کوچک شدن اندازه بینی می‌شود. کاهش اندازه بینی در اثر از بین رفتن چربی بین پوست و بافت غضروفی اتفاق می‌افتد. روش پلاسماجت برای بینی‌های گوشتی بیشتر توصیه می‌شود. این روش با سوزاندن نقاط ریزی بر روی پوست بینی انجام می‌گیرد که عوارض و دردی زیادی وجود ندارد. دستگاه پلاسما جت هوای بین پوست و پر آب دستگاه را یونیزه می‌کند و یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده و در نهایت، پلاسما تولید می‌شود.

 

Figure 1پلاسماجت بینی یک روش نوین و غیرجراحی است

پلاسما حالت جدیدی از ماده است که فضایی از یون‌های آزاد منفی و مثبت را شامل می‌شود. پلاسمای تولید شده با اثر بر روی سطح پوست، منجر به جمع شدن پوست خواهد شد. جوان‌سازی و کلاژن سازی پوست نیز در اثر یون‌های منفی و مثبت انجام می‌شود.

مزایای پلاسماجت بینی نسبت به جراحی

پلاسماجت بینی نسبت به عمل جراحی، دوره نقاهت کمی دارد و به صورت سرپایی و غیر تهاجمی انجام می‌شود. این روش درمانی نیازی به بیهوشی ندارد و با کمترین درد ممکن انجام می‌گیرد. هنگام درمان با این روش، مقداری سوزش در ناحیه درمان طبیعی است که پزشک متخصص با استفاده از پمادهای بی حسی موضعی، این احساس سوزش را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

دوره عمل پلاسماجت بینی، تقریبا بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است و نتیجه عمل، بالافاصله بعد از اتمام عمل تا مقدار زیادی مشخص می‌شود. در پلاسماجت بینی، فعالیت‌های روزانه بلافاصله از سر گرفته می‌شود و نیازی به کمک دیگران وجود ندارد.

پلاسماجت بینی چگونه عمل می‌کند؟

در پلاسماجت بینی، پلاسما بر روی بافت پوست تاثیر می‌گذارد. در این روش غیر تهاجمی، قلم پلاسما بدون برخورد با پوست و با فاصله ۲ الی ۳ میلی‌متری به پوست تابانده می‌شود. قبل از این که پلاسماجت بینی انجام شود، لازم است پوست بینی را تمیز کنید و سپس بینی باید بی حس شود.

در ادامه مراحل مختلف پلاسماجت بینی را به صورت کامل توضیح می‌دهیم:

  • در ابتدای کار، پوست بینی شسته شده و ضد عفونی می‌شود.
  • مرحله بعدی، نوبت استفاده از پماد بی حسی موضعی مثل زایلاپی بر روی پوست بینی است.
  • نوک قلم پلاسما با فاصله ۲ الی ۳ میلی‌متری با پوست قرار می‌گیرد.
  • بین حد فاصل نوک قلم و پوست بینی، آرک پلاسما بنفش و استاندارد تولید می‌شود.
  • از نقطه تابش مقدار جزئی بخار مشاهده می‌شود.
  • با استفاده از دستگاه یک نقطه بر روی پوست بینی ایجاد می‌شود.
  • لایه چربی زیر پوست بینی در منطقه موردنظر از بین می‌رود.
  • لایه‌های زیرین نقطه مورد هدف با دستگاه، سفت می‌شود.
  • درنهایت لیفت بینی و کلاژن سازی اتفاق می‌افتد.

نقاط بسیار ریزی بر روی بینی مشاهده می‌شود که به علت سوختگی لایه‌های چربی به وجود آمده است. دقت داشته باشید که بعد از اتمام عمل از دست‌کاری و خاراندن زخم های ایجاد شده جلوگیری کنید. قابل ذکر است که زخم های ایجاد شده بعد از گذشت مدتی، بهبود می‌یابند و نیازی به نگرانی نیست.

پلاسماجت بینی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

پلاسماجت بینی برای ۲ نوع بینی گوشتی و استخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه نحوه کار پلاسماجت بینی برای هر ۲ نوع بینی را توضیح می‌دهیم.

پلاسماجت بینی گوشتی

از نظر پزشکان متخصص، پلاسماجت بینی گوشتی، جایگزین مناسبی برای جراحی‌های بینی‌های بزرگ و گوشتی شناخته می‌شود. در سال‌های گذشته، جراحی بینی گوشتی با نگرانی و عوارض‌های مختلفی همراه بوده است و ریسک بزرگی برای بینی‌های گوشتی به شمار می‌رفت. امروزه پلاسماجت بینی، همین کار را بدون عوارض و ریسک انجام می‌دهد و در نهایت باعث لیفت، کوچک شدن و یا فرم‌دهی بینی‌های گوشتی می‌شود.

پلاسماجت بینی برای افرادی مناسب است که علاقه‌ای به عمل جراحی ندارند ولی دوست دارند بینی خود را فرم دهند. بینی‌های گوشتی برای پلاسماجت بینی گزینه مناسبی هستند. هم‌چنین این روش باعث متقارن شدن بینی و رفع قوز بینی می‌شود.

پلاسماجت بینی استخوانی

همانطور که اشاره کردیم، پلاسماجت بینی برای بینی‌های گوشتی مناسب است ولی برخی از افراد با بینی استخوانی نیز به این روش علاقه دارند. افرادی که بینی استخوانی با پره‌های بزرگ دارند نیز می‌توانند از روش پلاسماجت بینی استفاده کنند. حجم بینی این افراد با روش پلاسماجت بینی کاهش می‌یابد. در صورت وجود نقص جزئی در بینی، روش انتخابی پزشک متخصص، پلاسماجت خواهد بود.

چه کسانی برای استفاده از روش پلاسماجت کاندید مناسبی هستند؟

افرادی که بینی گوشتی دارند، کاندید مناسبی برای روش پلاسماجت بینی هستند و نتیجه مطلوبی از این روش می‌گیرند. در حالت کلی همه افراد می‌توانند نسبت به انجام این روش اقدام کنند. حتی افرادی که بینی استخوانی دارند نیز می‌توانند نتیجه خوبی از این روش دریافت کنند. روش پلاسماجت برای برخی از افراد مناسب نیست. این افراد شامل موارد زیر هستند:

  • افراد دارای مشکلات انعقاد خون
  • افراد مبتلا به سرطان
  • افراد زیر ۱۸ سال یا دوره بلوغ
  • بیماری قلبی
  • افراد باردار و شیرده
  • افراد دارای ایمپلنت فلزی درون بدن خود

 

افراد نام برده شده، کاندید مناسبی برای استفاده از روش پلاسماجت نیستند و نباید این روش را برای فرم دهی بینی استفاده کنند.

مزایا و کاربرد پلاسماجت بینی

 

  • بهبود گوشت اضافی ناشی از جراحی بینی
  • بدون برش و بخیه
  • بدون نیاز به تزریق بی‌حسی و بیهوشی
  • از نظر قیمت، مقرون به صرفه‌تر از جراحی بینی
  • فاقد خطرات جدی حاصل از جراحی بینی
  • عدم وجود خون‌ریزی
  • منجر به کلاژن سازی پوست
  • بدون نازکی پوست بینی
  • طبیعی بودن نتیجه حاصل از پلاسماجت بینی و قابل مشاهده بلافاصله بعد از اتمام عمل

موارد گفته شده جزء مزایای پلاسماجت بینی بوده که نسبت به جراحی بینی، بسیار آسان و بدون خطر است.

عوارض روش پلاسماجت بینی

پلاسماجت بینی از امنیت درمانی بیشتری برخوردار است و به روش غیرتهاجمی عمل می‌کند. برای کاهش درد در حین درمان، از یک کرم بی حسی استفاده می‌شود. با روش پلاسماجت، نتیجه نهایی تا ۱۰ روز به صورت کامل مشاهده می‌گردد اما مانند هر روش درمانی دیگری ممکن است عوارضی داشته باشد.

از جمله مواردی که جز عوارض پلاسماجت بینی به شمار می‌روند، عبارتند از:

  • خارش
  • پوسته پوسته شدن بینی
  • تورم و قرمزی

 بعد از انجام این روش بر روی بینی، پوسته‌های کربنی تشکیل می‌شود که این پوسته‌ها را نباید بخارانید. پوسته پوسته شدن بینی تا ۱ هفته امر طبیعی است. هم‌چنین تا چند روز بعد از عمل، تورم و قرمزی مشاهده می‌شود که به مرور زمان از بین خواهد رفت.

پلاسماجت بینی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

Figure 3ممکن است برخی عوارض جانبی داشته باشد

برای دریافت نتیجه بهتر سعی کنید تا ۱۲ هفته از ضد آفتاب برای محافظت پوست خود استفاده کنید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

 

 

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها