۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
بازدید:۴۳۳
صد انلاین | رئیس جمهور روسیه در آستانه سفر به کره شمالی در مقاله‌ای نوشت دو کشور در حال حرکت به سمت همکاری نزدیک‌تر و اتحاد در برابر فشار‌های غربی هستند.
کد خبر : ۹۳۰۱۹

به گزارش صد آنلاین ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آستانه سفر به کره شمالی در مقاله‌ای نوشت که دو کشور در حال حرکت به سمت همکاری نزدیک‌تر و اتحاد در برابر فشار‌های غربی هستند.

 

 

 

 

 

 

 رسانه‌های روسی اعلام کردند که پوتین در مقاله‌ای در روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت، همکاری نزدیک‌تر مسکو و پیونگ یانگ حاکمیت آنها را تقویت کرده و ۲ کشور را برای مقاومت در برابر فشار‌های غربی متحد می‌کند.

پوتین همچنین تاکید کرد که کره شمالی «شریک همفکر و ثابت قدم» روسیه بوده و خواهد ماند.

وی افزود: ما از حمایت تزلزل‌ناپذیر جمهوری دموکراتیک خلق کره از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و همبستگی آنها با ما در مسائل مهم بین‌المللی و اشتیاق آنها برای دفاع از اولویت‌ها و دیدگاه‌های مشترک ما در سازمان ملل بسیار قدردانی می‌کنیم.

پوتین وعده داد که روابط با کره شمالی را به سطح بالاتری ارتقا داده و از تلاش‌های پیونگ یانگ برای دفاع از خود در مقابل «تهدید‌های نظامی، باج‌خواهی و فشار آمریکا» حمایت کند.

وی تاکید کرد که ۲ کشور در ۷۰ سال گذشته روابط و مشارکت خوبی بر اساس برابری، اعتماد و احترام متقابل ایجاد کرده‌اند.

یوری اوشاکوف دستیار پوتین در امور سیاست خارجی دوشنبه گفت که رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه در یک «سفر رسمی و دوستانه» به کره شمالی سفر می‌کند.، چندین سند در این سفر امضا خواهد شد که یکی از آنها «پیمان مشارکت راهبردی» است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ۹ ماه پیش در سفری به شرق دور روسیه با پوتین دیدار کرده بود.سفر پوتین به کره شمالی در حالی انجام می‌شود که مسکو و پیونگ یانگ تحت تحریم‌های شدید غرب قرار دارند و گرم شدن روابط آنها موجب نگرانی در اروپا و آمریکا شده است.

غرب مدعی است که کره شمالی به روسیه سلاح داده و مسکو از آنها در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است. اما مسکو و پیونگ یانگ این اتهام را رد کرده‌اند.

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها