آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰
حتی پوست این میوه آبدار تابستانه قابل خوردن هست/ ۴ فایده مهم این ماده مغذی برای سلامتی
بازدید:۳۴۹۷
صد انلاین | پوست هندوانه خوراکی است و دارای فواید زیادی برای سلامتی است زیرا سرشار از فیبر و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی است.
کد خبر : ۹۲۷۶۸

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ،  به نقل از health shots، در حالی که همه ما از خوردن یک بشقاب پر از هندوانه ترد و شیرین لذت می بریم، تعداد کمی می دانند که پوست هندوانه نیز بسیار مفید است و نباید دور ریخته شود. پوست هندوانه دارای فواید زیادی برای سلامتی است زیرا سرشار از ویتامین A و ویتامین C و همچنین پتاسیم و منیزیم است. همچنین سرشار از فیبر است که به حل بسیاری از مشکلات گوارشی کمک می کند. پوست هندوانه برای قلب نیز مفید است و به کنترل کلسترول کمک می کند. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه پوست هندوانه را بخوریم و چگونه به بدن ما کمک می کند.

 

 

حتی پوست این میوه آبدار تابستانه قابل خوردن هست/ ۴ فایده مهم این ماده مغذی برای سلامتی

 

 

پوست هندوانه چیست؟
در حالی که بهترین قسمت هندوانه قسمت قرمز آبدار آن است که بیشتر ما از آن لذت می بریم، قسمت سفید هندوانه نیز خوراکی است. پوست هندوانه لایه بیرونی سخت هندوانه است که می توان آن را نیز خورد. از بیرون سبز و در داخل سفید است. این پوست قابل خوردن است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگرچه می توان آن را به صورت خام خورد، اما ممکن است خوشمزه نباشد. اما می توان آن را آب پز کرد و در چندین دستور پخت اضافه کرد.

برخی از فواید پوست هندوانه برای سلامتی:

۱. سرشار از فیبر
مهمترین مزیت پوست هندوانه این است که حاوی فیبر زیادی است. یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به حفظ منظم حرکات روده کمک کند و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. همچنین می تواند شما را سیر نگه دارد و به کاهش وزن کمک کند. مطالعه ای که در Food Technology and Biotechnology منتشر شده است، کیفیت ماکارونی پرفیبر پخته شده با پودر پوست هندوانه را تجزیه و تحلیل کرد. مشاهده شد که محتوای فیبر رژیمی کل نمونه‌های پودر پوست هندوانه بسیار بیشتر از ماکارونی بود. این مطالعه همچنین بیان می‌کند که پوست هندوانه دارای مقادیر زیادی فیبر رژیمی و همچنین پروتئین و مواد معدنی است.

۲. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی
پوست هندوانه منبع سالم بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. بر اساس مطالعه ای که در Trends in Food Science and Technology منتشر شده است، آمده است که پوست هندوانه حاوی پتاسیم، کلسیم و همچنین منیزیم و آهن است و اینها برای تغذیه ضروری هستند. بر اساس مطالعه دیگری که در مجله Biosystems منتشر شده است، پودر پوست هندوانه که از قسمت سبز کم رنگ پوست تهیه شده است دارای بیشترین مقدار پروتئین (۱۹.۷۴ درصد) است، در حالی که بیشترین مقدار فیبر (۱۳.۳۵ درصد) مربوط به پوست سبز هندوانه است.

۳. به فشار خون کمک می کند
پوست هندوانه می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. مطالعه ای که در مجله آمریکایی Hypertension منتشر شد، نشان داد که پوست هندوانه در کاهش فشار خون بیماران چاق مفید است. همچنین به عنوان یک دیورتیک شناخته شده است، دارویی که می تواند محتوای آب را در بدن افزایش دهد. این همچنین به تنظیم فشار خون کمک می کند.

۴. کمک می‌کند بهتر ورزش کنید
مصرف پوست هندوانه ممکن است به شما کمک کند بهتر ورزش کنید. چون حاوی سیترولین است و این می تواند به رساندن اکسیژن کافی به ماهیچه ها و بهبود عملکرد ورزشی شما نیز کمک کند.

  • فواید بی‌شمار مغز دانه‌ها برای سلامتی را بشناسید

عوارض جانبی پوست هندوانه
در حالی که پوست هندوانه بسیار مفید است، هیچ چیز صددرصد خوب نیست. مصرف زیاد هندوانه می تواند منجر به مشکلات گوارشی، نفخ و گاز معده شود. همچنین، پوست هندوانه ممکن است به اندازه میوه مزه نداشته باشد، زیرا آبدار نیست، اما برای طعم بهتر می توانید آن را به دستور العمل های غذایی اضافه کنید.

چگونه پوست هندوانه را بخوریم؟
در حالی که فکر خرد کردن پوست سبز هندوانه ممکن است ناخوشایند باشد، راه‌های دیگری برای گنجاندن پوست هندوانه در رژیم غذایی وجود دارد. می توانید پوست آن را ترشی کنید و به عنوان غذای جانبی از آن لذت ببرید. برای این کار باید پوست را بجوشانید. قسمت سفید را با یک لایه نازک صورتی در بالا بگیرید. و مقداری ادویه اضافه کنید

از طرف دیگر، می توانید پوست هندوانه را هم سرخ کنید. با پوست آن مانند هر سبزی دیگری رفتار کنید و نه تنها تردی را به غذای شما اضافه می کند، بلکه ارزش غذایی آن را نیز افزایش می دهد.

پوست هندوانه را نیز می توان همراه با بقیه میوه ها آبگیری کرد. می توان آن را به اسموتی ها نیز اضافه کرد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها