آخرین اخبار
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
بازدید:۱۲۳
یک پزشک تغذیه با بیان اینکه کیفیت وزن کودکان مهم‌تر از وزن عددی آن‌ها است، گفت گاهی ممکن است کودکی لاغر باشد و به ظاهر هیچ‌گونه چربی نداشته باشد ولی ترکیب بدنی‌اش پر از چربی و یک استخوان پوک باشد.
کد خبر : ۹۲۷۰۱

کیفیت وزن کودکان مهم‌تر از وزن عددی آن‌ها است

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، علیرضا منصوری، پزشک تغذیه درباره معضل چاقی کودکان در کشور، بیان کرد: «میزان آمارها در این زمینه اهمیت چندانی ندارد. چاقی یک بحث کیفی است و بیشتر از هر چیز به تغییر سبک زندگی افراد باز می‌گردد.»


این متخصص ادامه داد: «گاهی ممکن است کودکی لاغر باشد و به ظاهر هیچ‌گونه چربی نداشته باشد ولی ترکیبش پر از چربی و یک استخوان پوک باشد. وزن این افراد نتیجه یک زندگی بی‌تحرک و مصرف غذاهایی با ارزش غذایی پایین است. این گونه افراد یا اصلا غذا نمی‌خورند یا غذاهای فست‌فودی و فاقد ارزش غذایی را مصرف می‌کنند.»

وی در خصوص تفاوت وزن عددی در کودکان با کیفیت وزن آن‌ها بیان کرد: «این‌گونه بچه‌ها به جای مصرف غذاهای سالم بیشتر از فست‌فود استفاده کرده و یک زندگی بی‌تحرک دارند. بچه‌هایی با این نحوه زندگی از لحاظ وزن عددی مشکل نداشته و ممکن است به ظاهر وزن مناسبی داشته باشند. اما موضوعی که بسیار حائز اهمیت است، این است که کیفیت وزن در این کودکان مناسب نیست.»

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها