آخرین اخبار
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
بازدید:۱۵۰۰۸
صد انلاین | افشاگری درباره فاجعه ای در بیمارستان امام سجاد یاسوج که نوزادان دوقلو را زنده زنده کفن کرده بودند تا دفن شوند.
کد خبر : ۹۲۶۸۶

به گزارش صد آنلاین ،  افشاگری درباره فاجعه ای در بیمارستان امام سجاد یاسوج که نوزادان دوقلو را زنده زنده کفن کرده بودند تا دفن شوند.

 

 

 

 

این موضوع باعث عصبانیت و شوک به خانواده‌های چشم انتظار شده و مسئولان بیمارستان و پزشک زایشگاه که فوت نوزادان را تایید کرده بود نیز هیچگونه توضیح قانع کننده ای به آنها ندادند و از پاسخ طفره رفتند. فاجعه شوک آور در بیمارستان امام سجاد یاسوج حاشیه ها و اتفاقاتی که در بیمارستان امام سجاد یاسوج(ع) اتفاق می افتد به نوشته «افتونیوز» گویا تمامی ندارد و برخی از آنها را می توان در زمره عجیب و غریب‌ترین مسایل پزشکی کشور و دنیا قلمداد کرد.

 

 

 

در جدیدترین مورد عصر و شب گذشته (شنبه ۲۶ خرداد) اتفاقی عجیب در زایشگاه بیمارستان اتفاق افتاده که شرح آن بسیار ناراحت کننده است. خانواده ای پس از ۲۳سال انتظار که با مشکل ناباروری مواجه بودند و با تحمل هزینه های گزاف مالی و روانی توانسته بودند پس از سالها این مشکل را حل کنند در هنگام مشکلی که برای وضع حمل خانم به وجود آمده بود به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه می‌کنند. این خانم که هفت ماه در استراحت مطلق بوده و راه رفتن و تحرک برایش خطرناک بود به دلیل نبود ویلچر و آسانسور در بیمارستان، از پله ها بالا برود. پزشک زایشگاه که زحمت آمدن به بیمارستان را هم به خود نداده بود با تلفن و از راه دور، ختم بارداری این خانم را اعلام کرده و به پرستاران می گوید آمپول سقط جنین تزریق شود (توجیه نیز پاره شدن کیسه آب در رحم خانم بود) نوزادان دوقلو زنده زنده کفن شدند پس از زایمان طبیعی و به دنیا آمدن دو فرزند دوقلو که به فاصله یک ساعت از هم به دنیا آمدند به آنها اعلام می شود که نوزادان مرده به دنیا آمدند و آنها را در کاور مخصوص باندپیچی می کنند. خبر فوت فرزندانی تازه متولد شده که این خانواده و اقوام و اقاریب آنها پس از ۲۳ سال ناباروری منتظر به دنیا آمدن آن و پدر و مادر شدن این زوج بودند دنیایی از غم و اندوه را بر دل آنها نشاند. با توجه به ممنوعیت حضور در بخش زایشگاه، عوامل این بخش با اصرار خانواده مواجه شده که درخواست دیدن دوقلوها را داشته اند که واکنشهای تند عوامل زایشگاه مواجه می شوند. پس از مدتی که این نوزادان در کاور برای انتقال به سردخانه قرار داشتند با صدای گریه یکی از نوزادان متوجه می‌شوند که آنها زنده بوده و فوت نکرده‌اند. در حالی که دوقلوها زنده بودند گویا میخواستند آنها را زنده زنده دفن کنند. پس از این، نوزادان به بخش NICU برای درمان انتقال داده می شوند و مشخص نیست با قصوری که صورت گرفته آیا این نوزادان زنده می‌مانند یا نه. این موضوع باعث عصبانیت و شوک به خانواده‌های چشم انتظار شده و مسئولان بیمارستان و پزشک زایشگاه که فوت نوزادان را تایید کرده بود نیز هیچگونه توضیح قانع کننده ای به آنها ندادند و از پاسخ طفره رفتند. رئیس بیمارستان نیز از پاسخ به تماس این خانواده و اقوام آنان خودداری می کند و درخواست پاسخ این خانواده از رئیس بیمارستان و پیگیری موضوع نیز بی‌ثمر بود. در سالهای گذشته نیز مسایل پزشکی و درمانی عجیب و اشتباهات محرز نیز در این بیمارستان اتفاق افتاده بود و مشخص نیست چرا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای نظارتی به صورت جدی یک بار برای همیشه جلوی این حوادث را نمی‌گیرند. از دکتر جاودان‌سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حتی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس انتظار می‌رود با قید فوریت به این مسئله خاص ورود کرده و با خاطیان و کسانی که در این موضوع قصوری داشته اند برخورد جدی کرده و با معرفی متخلفان و مقصران به نهادهای قضایی از تکرار این گونه حوادث در آینده جلوگیری کنند. افتونیوز وظیفه خود می‌داند این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند و چون به مسئولان بیمارستان امام سجاد امیدی نداریم آماده انتشار توضیحات دانشگاه علوم پزشکی استان و یا معاونت درمان این دانشگاه می‌باشیم.   

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
انتخابات ریاست‌جمهوری چند قطبی می‌شود؟/ آیا به مرحله دوم می‌رود؟