آخرین اخبار
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
بازدید:۸۸
«میراحمدی» گفت: پیش بینی می شود امسال چهار و نیم تا پنج میلیون زائر از مرزهای کشورمان برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شوند و مرز خسروی گذرگاه اصلی برای تردد زائران عتبات عالیات بوده و زیرساخت های آن نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.
کد خبر : ۹۲۲۰۱

پیش بینی تردد بیش از  پنج میلیون زائر اربعین به کشور عراق می شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سید «مجید میر احمدی» رییس ستاد مرکزی اربعین کشور امروز در هنگام سرکشی از زیرساخت‌های مرز رسمی خسروی برای خدمات رسانی به زائران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت شهید رئیسی و شخص ایشان یکی از دلدادگان اربعین حسینی بودند و همواره پیش از اربعین جلسات ستاد را خود را تشکیل می دادند؛ همین توجه‌ شهید جمهور سبب شد تا امسال از محل اعتبارات اربعین به استان کرمانشاه هشت هزار میلیارد ریال اختصاص یابد.‌

رییس ستاد مرکزی اربعین کشور با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال چهار و نیم تا پنج میلیون زائر از مرزهای کشورمان برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شوند، گفت: مرز خسروی گذرگاه اصلی برای تردد زائران عتبات عالیات بوده و زیرساخت های آن نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

وی بیان کرد: اربعین امسال تردد زوار از مرز خسروی ۲۴ ساعته خواهد بود و به منظور تامین نیازمندی زائران و جهت سرعت دهی به تردد از گیت ها، طرح امام سجاد (ع) عملیاتی می شود.

معاون انتظامی امنیتی وزیر کشور گفت: طرح امام سجاد (ع) پارسال اربعین در مرز مهران بین ۲ طرف ایران و عراق اجرا شد و با اجرای آن اطلاعات ثبت شده ما از طریق پلیس گذرنامه بر خط در اختیار طرف عراقی قرار می‌گرفت و به این صورت سرعت عبور زائران چندین برابر می شد؛ اجرای این طرح در ایام اربعین امسال در مرز خسروی نیز باعث تسریع در تردد زائران و عدم توقف و ازدحام و فشار جمعیت خواهد شد و زائران در مدت کوتاهی می توانند از مرز عبور کنند.

میر احمدی عنوان کرد: ستاد اربعین استان کرمانشاه با مدیریت استاندار پس از اربعین سال گذشته سریعا کمبودهای مرز را بررسی و مورد ارزیابی قرار داد که در همین راستا و به منظور رفع و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، یک جاده کمربندی به نام برکت را احداث شد.

وی در این رابطه توضیح داد: جاده برکت به طول ۳.۶ کیلومتر و با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال به میزان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قبل از ایام اربعین آماده بهره برداری خوهد شد؛ ترانزیت کالا برای ما بسیار مهم است این مسیر سبب می‌شود که خللی در آن ایجاد نشود.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور گفت: برای افزایش پارکینگ‌های مرز خسروی اقدامات خوبی انجام گرفته که نیاز به کمک و پشتیبانی دارد تا اقدام های تکمیلی انجام شود.

میر احمدی اضافه کرد: مساله بسیار مهم دیگر ایجاد سایبان‌ها و جت فن ها است که باید در فضای مرز خسروی به شکل مناسبی توسعه پیدا کند و در این خصوص اقدامات لازم انجام شده و به نسبت سال گذشته افزایش قابل توجهی در مسقف کردن فضای آزاد برای ایجاد فضای مناسبی جهت مقابله با گرما برای زائران ایجاد شد.

وی گفت: به منظور حمل و نقل زائران در آنسوی مرز عراق نیز گفت و گو با طرف عراقی انجام شده اما باید اطمینان حاصل کنیم که مساله‌ حمل و نقل زائران با کمک ناوگان حمل و نقل طرف ایرانی برطرف شود که در این زمینه طرف عراقی پذیرفته به خودروهای حمل مسافر ما که قبلا اجازه تردد نمی داد، مجوز لازم ارائه شود که منجر به تحول چشم گیر در این حوزه خواهد شد.

معاون انتظامی امنیتی وزیر کشور ادامه داد: وضعیت بسیار خوبی در مرز خسروی وجود دارد و پیش‌بینی ما این است که میزان تردد زائران از این مرز افزایش چشم گیری داشته باشد.

وی گفت: مساله دیگر این است که ما به سرعت با کمک سازمان حج و زیارت باید تردد کاروان های زیارتی را از این مرز برقرار کنیم چون اکنون امنیت توسط عراق در این محور برقرار شده و دولت عراق تضمین‌های لازم را ارائه کرده است.

بازدید از پایانه مرز خسروی، گیت‌های ورود و خروج زائران، جاده برکت، اورژانس پیش بیمارستانی ثارالله، امکانات مرز منذریه، حسینیه و مسجد جامع خسروی و موکب وزارت دفاع از طرح‌هایی بود که رییس ستاد مرکزی اربعین به همراه استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستان قصرشیرین از آن سرکشی کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها
انتخابات ریاست‌جمهوری چند قطبی می‌شود؟/ آیا به مرحله دوم می‌رود؟