آخرین اخبار
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
توسعه خدمات فرهنگی ‌و توانبخشی به خانواده شهدا و جانبازان
بازدید:۳۸۵
صد آنلاین | مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی بنیاد شهید از توسعه خدمات فرهنگی ‌و ورزشی به خانواده شهدا و جانبازان خبر داد.
کد خبر : ۹۲۰۴۴

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی و سیاحتی کوثر گفت: کارکرد اصلی این سازمان، بهره‌مندی خانواده‌های شهدا و ایثارگران از خدمات مناسب است.


 

به گزارش صد آنلاین ، میثم جعفری اظهار کرد:این سازمان برای خدمت به خانواده‌های ایثار و شهادت بنا شده و خدمات آن باید همه جانبه باشد و موضوعات فرهنگی در آن اهمیت زیادی دارد. این سازمان علاوه بر اینکه امکان اقامت ایثارگران را فراهم می‌کند بخشی از نظام اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز محسوب می‌شود و در حال حاضر ۲۷۱ مرکز ارائه خدمات در سراسر کشور  در این راستا فعالیت می کنند. به طوری که از ابتدای سال تا کنون با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان، به  ۲۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید خدمات ارائه داده است.

 

 

به گفته جعفری، خدمات در سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر از دولت بودجه نمی‌گیرد و حتی سودآور شده است بنابراین در حد اداره خودگردان به سایر افراد خدمات ارائه می‌کنیم و برای خدمت به ایثارگران پروژه‌های سفر و نظام اردویی مناسبی را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنیم به گونه‌ای این مراکز همواره در اختیار ایثارگران باشد و اقدامات لازم برای تشکیل زنجیره لازم شامل عقد تفاهم‌نامه، طراحی سامانه‌های مورد نیاز، همکاری با استان‌ها و ... انجام شود. موضوع مهم این است که در جامعه ایثارگری احساس منزلت و کرامت را تقویت کنیم .

 

به گفته وی،  در سال ۱۴۰۲ پانزده هزار نفر با وام ۶۰ میلیارد تومان به سفر عتبات رفته‌اند و ما نیمی از هزینه را پرداخت کردیم. امسال همچنین به ۲۶۶ هزار نفر خدمات در اردوهای سه روز به جامعه هدف در مشهد و شمال کشور ارائه شده است. ۱۷۰۰ تخت اقامتی و ۸۰۰ تخت در موسسه ایثار هم در این راستا خدمات می‌دهند. مجتمع‌های ایثار هم فرصت خوبی برای تبدیل شدن به هتل دارند  و ۲۶ مجمتع ایثار را بردیم به سمت تبدیل به مراکز اقامتی.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها
انتخابات ریاست‌جمهوری چند قطبی می‌شود؟/ آیا به مرحله دوم می‌رود؟