آخرین اخبار
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
بازدید:۵۸۵۴
صد آنلاین | F-۳۵ لایتنینگ II پیشرفته‌ترین جنگنده در قرن بیست‌ویکم است؛ دارارگریزی و ترکیب حسگرهای پیشرفته، امکان دسترسی به محیط‌های استراتژیک و افزایش آگاهی از موقعیت را برای این هواپیما به ارمغان می‌آورند.
کد خبر : ۹۱۹۳۴
 

به گزاشر صد آنلاین ،  F-۳۵ لایتنینگ II پیشرفته‌ترین جنگنده در قرن بیست‌ویکم است؛ دارارگریزی و ترکیب حسگرهای پیشرفته، امکان دسترسی به محیط‌های استراتژیک و افزایش آگاهی از موقعیت را برای این هواپیما به ارمغان می‌آورند.

 

 

 

 

هواپیمای F-۳۵ هم مانند F-۲۲ رپتور، قابلیت رادارگریزی بی‌نظیری را در میدان نبرد به ارمغان می‌آورد. F-۲۲ برای تسلط هوایی و شکست تهدیدهای مرتبط با نیروی هوایی، ارتش، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا طراحی شده است.

این دو هواپیماها مکمل یکدیگرند و زمانی که رپتور و لایتنینگ II به هم می‌رسند، قدرت یکدیگر را نمایان می‌کنند.

 

اما آیا رادارهای سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی مانند S-۴۰۰ روسی می‌توانند F-۲۲ و F-۳۵ را شناسایی کنند و در نتیجه آنها را در معرض خطر جدی قرار دهند؟

اریک ویکلاند، متخصص سابق عملیات نیروی دریایی ایالات متحده چنین توضیح می‌دهد: «بله، می‌تواند ...، اما این واقعیت با هشدار مهمی همراه است، چیزی که روسیه نمی‌خواهد شما بدانید. زمانی که رادار اس-۴۰۰ بتواند روی F-۲۲ یا جنگنده F-۳۵ قفل شود، خیلی دیر شده و این هواپیماها قبلاً موشک‌ها یا مهمات متناسب را برای از بین بردن رادار اس-۴۰۰ مهمات شلیک کرده‌اند».

1868099_533

هنگام استفاده از رادار علیه هر چیزی، بین «تشخیص» و به دست آوردن «قفل سلاح» تفاوت وجود دارد. بدون قفل رادار نمی‌توانید با آنچه ردیابی می‌کنید، با موفقیت درگیر شوید؛ بنابراین سامانه پدافند S-۴۰۰ می‌تواند بسته به شرایط، «قفل سلاح» را روی F-۲۲ یا F-۳۵ از فاصله ۳۰ تا ۵۰ کیلومتری انجام دهد.

نکته بد برای S-۴۰۰ آن است که هواپیماهای F-۲۲ یا F-۳۵ می‌توانند بمب‌های JDAM یا SDB II را خیلی قبل‌تر از رسیدن به هدف رها کنند. یک فروند F-۳۵ می‌تواند موشک AGM-۸۸ HARM (ضدتشعشع با سرعت بالا) را قبل از آنکه پدافند اس-۴۰۰ روی جنگنده قفل کند، شلیک کند.

1868100_341

این ویژگی بدان معناست که این هواپیماها می‌توانند قبل از اینکه اس-۴۰۰ مأموریت خود را آغاز کند، مأموریت خود را که همان انهدام سامانه پدافند اس-۴۰۰ است، به انجام برسانند.

 

 
منبع: خبرآنلاین
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها