به گزارش صد آنلاین ، ابوالفضل صادق با اشاره به اینکه از نظر بازیسازان "همستر کامبت" در دسته بازیها قرار نمیگیرد به ایسنا، گفت: طراحان سعی کردند همستر کامبت تا حدی شبیه بازیهای ویدیویی برای گروه خاص (آیدل کلیکر) باشد اما تقریبا هیچ کاری به جز ضربه زدن نمیشود و نمیتوان اسم بازی گذاشت.
وی افزود: همستر کامبت، اپلیکیشنی است که سعی شده اقتصادِ بازی بر روی آن اجرا شود. کاربر به واسطه اینکه حس میکند چیزی بدست میآورد، مجددا به فضای آن بازمیگردد و نرخ بازگشت بازیکنان به بازی از این طریق افزایش مییابد. اقتصادِ بازی، کاربر را مجاب میکند تا به آن پایبند باشد و با ضربه زدن یا ارتقای کارتها این فضا را ایجاد کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: بازیها باید نحوه بازی کردن جذاب و داستان داشته باشند تا بازیکن در قالب یک روند از پیش تعیین شده، بازی و مراحل مختلف را با دریافت جایزه طی کند و در کل اقدامی انجام دهد تا بتوان نام بازی روی آن گذاشت. بازی باید بتواند فرد را سرگرم کند اما همستر کامبت بیشتر جنبه مالی دارد و فرد به دنبال سرگرمی نیست. البته برخی بازیها هم هستند که وجود جنبه سرگرمی در آنها رعایت شده است.
صادق در باره جنبه مالی همستر کامبت، توضیح داد: برای عرضه اولیه ارز دیجیتال، باید ارز با قیمت بسیار پایین در اختیار برخی افراد قرار گیرد تا دست به دست شود اما طراحان همستر کامبت با هوشمندی سعی کردند این ارز اولیه را در قالب یک بازی به مخاطب عرضه کنند تا تلاش کند سکه بدست بیاورد تا پس از آن طراحان برنامه، ارزش فعالیت در بازی را اعلام کنند. همستر کامبت در جذب میزان مخاطبان بسیار موفق عمل کرده است.
به گفته وی، همستر کامبت هزینه بازاریابی را به شدت کاهش داده و افراد برای کسب امتیاز یا سکه بیشتر، ترغیب میشوند و آن را برای دیگران ارسال می کنند. افزایش نرخ بازگشت به بازی یکی از عوامل موفقیت بازی است. افراد باید مراقبت کنند در صورتی که ارزش این فعالیت مشخص شد، هنگام نقد کردن سکهها و ... اطلاعات را به راحتی در اختیار هر فرد و کانالی قرار ندهند تا حساب خالی نشود.