آخرین اخبار
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
بازدید:۵۰۰
حجت‌الاسلام «مشرف» گفت: شهید آیت الله سید محمدرضا سعیدی و شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در وجوه متعددی از جمله خدمت به خلق خدا و دین خدا و نقش الگویی و اثرگذاری در جامعه، شباهت داشتند.
کد خبر : ۹۱۳۰۳

 حجت الاسلام «سید احمد مشرف» معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) طی سخنانی در آیین بزرگداشت پنجاه و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمدرضا سعیدی در وادی السلام قم اظهار داشت: اطلاق واژه شهید تنها منحصر به معرکه نبرد نیست که شهید بدون غسل و کفن به خاک سپرده می‌شود.

 

 

وی افزود: هر کسی که در راه خدمت به خلق خدا و دین خدا مجاهدت کند و جان دهد، از فضایل شهید برخوردار است کما اینکه شهید آیت الله رئیسی نیز خادم ملت بود و اینگونه به مقام شهادت نائل آمد.

 

 

مشرف با اشاره به شباهت‌ها و ویژگی‌های شهید آیت الله سعیدی نخستین مجتهد شهید نهضت امام خمینی (ره) و شهید جمهور، آیت الله رییسی ادامه داد: هر دو بزرگوار، شهید اجتهاد و روحانیت بودند و چراغ راهی شدند برای کسانی که شهدا را الگوی مسیر زندگی خود قرار داده اند.

 

 

وی با بیان اینکه شهدای روحانی زیادی در تاریخ سراغ داریم که در راه دین خدا به شهادت رسیده اند، یادآور شد: علامه امینی صاحب الغدیر در کتاب شهدای راه فضیلت از عالمان شهید یاد کرده است و در عصر حاضر نیز امثال شهید مطهری و شهید بهشتی و شهید رییسی در راه اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده اند.

 

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) تعهد به اسلام و انقلاب را وجه شباهت دیگر شهید سعیدی و شهید جمهور عنوان کرد و افزود: شهید آیت الله سعیدی در دوران پهلوی بار‌ها دستگیر و زندانی شد و در زندان به شهادت رسید و حضرت امام (ره) نیز در پیام خویش شهادت ایشان را تعزیت و تسلیت گفتند؛ شهید آیت الله رئیسی هم همواره برای تقویت نظام اسلامی تلاش می‌کرد.

 

 

وی ادامه داد: شهادت درراه خدمت به مردم، بازتاب گسترده خبر شهادت در سطح جهانی و نقش الگویی برای جامعه دیگر ویژگی‌ها و شباهت‌های دو شخصیت شهید سعیدی و رئیسی را تشکیل می‌دهد؛ شهید آیت الله سعیدی در همراهی با مبارزات مردمی و پیشتازی مردم به شهادت رسید و شهید جمهور هم در سفر استانی و بازدید میدانی از منطقه به فیض شهادت نائل آمد.

 

 

مشرف با تاکید بر اینکه هر دو بزرگوار الگوی ایثار و شهادت بودند، گفت: امثال شهید سعیدی در دوران خفقان ستمشاهی زمینه ساز بیداری مردم در دهه ۵۰ و نهایتا پیروزی انقلاب اسلامی شدند و تشییع باشکوه شهید جمهور نیز بازتاب گسترده‌ای در سطح جهانی داشت.

 

 

وی تاثیرگذاری شهادت در پیشبرد نظام وانقلاب و نیز اطاعت از ولی فقیه و رهبری را وجه دیگر تشابه این دو روحانی شهید برشمرد و گفت: شهادت شهید سعیدی موجب اثبات حقانیت نهضت و تقویت پایه‌های انقلاب شد و شهادت شهید رئیسی نیز موجی از ارادت و عشق مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی را در جامعه ایجاد کرد.

 

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) ابراز کرد: سخن آیت‌الله سعیدی درباره امام خمینی (ره) معروف است که «به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت.»

 

 

وی در پایان، بر حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب کاندیدای اصلح به عنوان تکمیل کننده راه سرخ شهدای نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و شهدای خدمت، تاکید کرد.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها