۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۵
با این خوراکی ها به ریزش موهات پایان بده
بازدید:۶۱
صد آنلاین | ریزش مو مشکل بزرگی است که همه به دنبال درمانی برای آن هستند، تغذیه سالم و اصولی میتواند کمک بزرگی در درمان ریزش موهای شما باشد.
کد خبر : ۹۰۷۷۱

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، ریزش مو یکی از چیز‌هایی است که همه را درگیر کرده اگر چه علل فقدان مو بسیار زیاد است - از جمله ژنتیک، سن، هورمون ها، مسمومیت غذایی، مسمومیت، دارو، اما تغییر رژیم غذایی می‌تواند مفید باشد.

 

 

با این خوراکی ها به ریزش موهات پایان بده

 

 

 



اسفناج
در برخی موارد (به ویژه زنان)، کمبود مواد معدنی علت فقدان مو است مهم است بدانید کمبود چیزی در رژیم غذایی ندارید که منجر به ریزش مو شود. اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می‌کند. رنگ سبز برگ‌ها نیز حاوی اسید‌های چرب امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن دارد. همه به حفظ مو، درخشندگی کمک می‌کند.


تخم آفتاب گردان
دانه‌های سویا غنی از ویتامین ب ۵ (موسوم به اسیدپانتوتنیک) هستند که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می‌کند. تنها یک اونس از دانه‌ها حدود ۲۰ درصد ویتامین را تامین می‌کند.

سالمون

بدن انسان می‌تواند کار‌های دیوانه وار زیادی انجام دهد، مثل تبدیل نورخورشید به ویتامین د. با این حال، چیزی که نمی‌تواند انجام دهد ساخت اسید‌های چرب امگا ۳ است. علاوه بر کمک در تناسب و عدم بیماری، امگا ۳ به شما امکان رشد مو را می‌دهد و آن را درخشان و پر نگه می‌دارد.

" امگا ۳ ضد التهاب است. اگر التهاب دارید و باعث ریزش مو می‌شود، آن‌ها می‌توانند کمک کنند. " بهتر است امگا ۳ از منابع طبیعی مانند ماهی سالمون و ماهی آب سرد مانند ماهی ساردین و ماهی خال باشد.

چغندر
ریشه قرمز یاقوتی در مواد شیمیایی طبیعی به عنوان نیترات‌ها شناخته می‌شود پس از تجزیه شدن در بدن این مواد شیمیایی ممکن است به افزایش گردش خون کمک کنند که ممکن است اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول‌های ترشحی مو برساند.
جو دوسر
جو دوسرغنی از بتا گلوکن هستند و نوعی فیبر قابل حل هستند. دیابت یکی از علل ریزش است و به خاطر غلظت بالای فیبر، بلغور جو دو سر غذایی است که به بهبود حساسیت انسولین بدن کمک می‌کند.

مرغ
یک نوع اسید‌های چرب اشباع نشده، اسید‌های چرب امگا ۶ که به عنوان اسید آراکیدونیک شناخته می‌شود که رشد مو را تحریک می‌کند و آن را ضخیم و سالم می‌سازد. طبق نظرسنجی بهداشت و بررسی تغذیه مرغ منبع اصلی جذب در آمریکا است.

فلفل دلمه‌ای قرمز
ویتامین ث از شکننده شدن مو جلوگیری می‌کند. محققان یک مکمل خوراکی حاوی ویتامین ث را به زنان با مو‌های کم پشت دادند. آن‌ها دریافتند که مکمل " رشد موی قابل توجه در زنان با نازک شدن موی موقت " را ترویج می‌کند، اگرچه ما اغلب به پرتقال به عنوان بهترین منبع ویتامین ث فکر می‌کنیم، تنها نیمی از فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط، ۱۵۸ درصد ویتامین ث دارند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها