۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
این غذاها را بخورید افسردگی می گیرید
بازدید:۹۴
برخی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها وجود دارد که می‌توانند اضطراب و افسردگی را بدتر کنند و علائم را حتی غیر قابل تحمل کنند و روحیه شما را به میزان قابل توجهی پایین آورند.
کد خبر : ۸۹۰۶۱

وقتی احساس اضطراب یا افسردگی می‌کنیم، بیشتر ما می‌خواهیم در یک پاکت چیپس، نوشابه و شکلات ناپدید شویم. اما در حالی که غذا‌های راحت وقتی احساس خستگی می‌کنید خوشایند بنظر می‌رسند، اما در واقع می‌توانند اضطراب و افسردگی را بدتر کنند و علائم را حتی غیر قابل تحمل کنند.


غذا‌های تشدید کننده افسردگی 

۱. از غذا‌های مضر برای افسردگی: آب میوه

بسیاری از مردم فکر می‌کنند آب میوه "طبیعی" است و از این رو بلافاصله سلامت روان شما را تقویت می‌کند. اما این برعکس است: بدون فیبر، این اساساً آب قند سالم است که شما را به یک سناریوی سقوط سوق می‌دهد. بعد از تمام شدن قند، حتی گرسنه‌تر می‌شوید و حالتان بدتر می‌شود. میوه کامل بخورید یا یک اسموتی درست کنید، اما اگر تشنه هستید، قبل از هر چیز دیگری آب بنوشید.

۲. از غذا‌های تشدید کننده افسردگی: نوشابه رژیمی

نوشابه دشمن اضطراب و افسردگی است، حتی اگر لحظه‌ای شما را خوشحال کند. در واقع، نوشیدنی‌های شیرین مستقیماً با افسردگی در ارتباط هستند و به شدت قند خون شما را افزایش می‌دهند. نوشابه رژیمی نیز همین است، که هنوز هم می‌تواند حاوی کافئین باشد و اضطراب را بدتر می‌کند.

۳. از غذا‌های مضر برای افسردگی: سس سالاد

سس‌های سالاد سالم نیستند. آن‌ها توسط آسپارتام، ماده‌ای که معمولاً در جوش شیرین یافت می‌شود و هم با افسردگی و هم با اضطراب ارتباط دارد، شیرین می‌شوند. سس را در خانه درست کنید! آنچه شما نیاز دارید مقداری لیمو و روغن زیتون است. فقط بدانید: هر وقت محصولی با عنوان بدون قند را در یخچال یا قفسه‌ها دیدید، صرفا برای جلب توجه است.

۴. از غذا‌های تشدید کننده افسردگی: روغن هیدروژنه 

همه چیز سرخ شده! چوب موزارلا سرخ شده، مرغ سوخاری! کالاماری سرخ شده و بزرگترین وسوسه ما: سیب زمینی سرخ کرده! این غذا‌ها می‌توانند افسردگی ایجاد و آن را بدتر کنند. غذا‌ها معمولاً در روغن هیدروژنه سرخ می‌شوند، که دارای چربی‌های ترانس است و می‌تواند عروق را مسدود کند (و عملکرد مغز را مختل).

۵. از غذا‌های مضر برای افسردگی: نان سفید

به نان تست و نان سفید روی ساندویچ‌ها نه بگویید. در عوض، آن را با نان چند دانه یا گندم کامل عوض کنید. آرد سفید فرآوری شده بلافاصله به قند خون تبدیل می‌شود و انرژی را افزایش می‌دهد. حتی بهتر؟ با آرد برنج همراه شوید.

۶. از غذا‌های تشدید کننده افسردگی: غذا‌های منجمد

آن‌ها رویایی برای یک هفته کاری شلوغ یا آخر هفته محقق می‌کنند. مخصوصاً وقتی گزینه‌های مناسب رژیم غذایی مانند Lean Cuisine وجود دارد، درست است؟ اشتباه است. هر وعده غذایی منجمد حاوی مقدار زیادی نمک اضافی است و سطح بالای سدیم می‌تواند تعادل عصبی شما را از بین ببرد. این می‌تواند افسردگی را تقویت کند و حتی در پاسخ سیستم ایمنی بدن شما تداخل ایجاد کند. نمک باعث می‌شود که مایعات و نفخ شکم را حفظ کنید، که همین امر باعث افزایش افسردگی مربوط به تصویر بدن می‌شود.

۷. از غذا‌های مضر برای افسردگی: سس سویا

سس سویا حاوی گلوتن زیادی است، که برای سیستم‌های هضم ما مناسب نیست و می‌تواند واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. حتی برای کسانی که سلیاک نیستند، سس سویا سرشار از گلوتن است که می‌تواند به طور قابل توجهی احتمال افسردگی را افزایش دهد. 

۸. از غذا‌های تشدید کننده افسردگی: قهوه یا کافئین 

ممکن است برای شما غیرممکن باشد که از فنجان قهوه روزانه خود صرف نظر کنید، اما مصرف کافئین تقریباً عامل ایجاد اضطراب و یا بدتر شدن آن است. برای افرادی که اضطراب اجتماعی دارند، کافئین حتی در مقادیر کم نیز می‌تواند احساس عصبی شدید در آن‌ها ایجاد کند. کافئین همچنین مانع از جذب ویتامین D و ویتامین‌های گروه B می‌شود که هر دو حالت روحی شما را متعادل می‌کنند. در عوض بابونه را انتخاب کنید.

۹. از غذا‌های مضر برای افسردگی: غذا‌های تخمیر شده یا کهنه 

وقتی حالتان بد است، چرا نباید مقداری پنیر، شراب و ترشی بخورید؟ اگر از اضطراب یا افسردگی رنج می‌برید، ممکن است بخواهید خود را با این مواد غذایی سرگرم نگه دارید. این غذا‌ها پر از هیستامین هستند. هیستامین انتقال دهنده‌های عصبی و محصولات جانبی غذا‌های تخمیر شده یا ترشی هستند. آن‌ها می‌توانند هورمون‌ها و سیستم عصبی شما را تشدید کنند، همراه با ایجاد اضطراب و بی خوابی.

۱۰. از غذا‌های تشدید کننده افسردگی: سوپ کنسرو شده 

سوپ خانگی طعم بهتری دارد و برای سلامت عقل شما نیز بسیار بهتر است. بسیاری از غذا‌های بسته بندی شده در قوطی‌ها و ظروف پلاستیکی حاوی BPA یا بیس فنول هستند. BPA ماده شیمیایی است که می‌تواند انتقال دهنده‌های عصبی تثبیت کننده خلق و خو شما را بی ثبات کند. این کار را با تغییر دادن ژن‌ها در منطقه کنترل کننده فشار روانی مغز انجام می‌دهد. کودکانی که مقدار BPA زیادی مصرف می‌کنند بیشتر دچار اضطراب می‌شوند. سعی کنید مارک‌هایی بخورید که از بسته بندی‌های بدون BPA استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها